• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Thetford Kompressorkylskåp 174L T2175

Björn83

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
33109
Medlemskap
2025
Hej

Någon som har erfarenhet av Thetford Kompressorkylskåp 174L T2175?

Hur mycket upplever ni det drar i strömförbrukning.

Några temperatur problem. Sommar/vinter.

Glassbil

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
3697
Medlemskap
2025
Hej!
Vi bytte till ett 2160 förra säsongen och är mycket nöjda, fick inte plats med 2175 pga djupet.
Jag tycker kompressor är det bästa eftersom dom fungerar när det är som varmast.
Snittförbrukningen ungefär 40Ah per dygn.
Mycket nöjda!
Mvh nicke

Åke Nordström

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
3583
Medlemskap
2026
Hej Björn83
I slutet av en tråd jag startade 2022 finns resonemang kring installation av ett T2175 där jag beskriver en del erfarenheter Behov av ny kyl/frys

Till saken hör att två månader efter monteringen i augusti 2022 byttes kylskåpet ut på garanti av Forsbergs då den inte kunde hålla temperaturerna. Det nya skåpet har fungerat klanderfritt, dock är fläkt och kompressorljud på en ok nivå men visst det brummar...

Kolla gärna hela tråden från 2022. Snart tre års erfarenhet säger att vi är mycket nöjda och ångrar inte köpet. Invändiga djupet är riktigt bra och frysens lådfunktion är välgörande för gamla ryggar.
Åke

Toppen