Vi har haft problem med att vår C200 har läckt, men jag har haft svårt att hitta orsaken. Först trodde jag att det var handtaget och hjulen på den nya tanken som var problemet och jag monterade därför bort dessa, men det blev ingen skillnad. Tankens gummipackning verkar också täta bra i höjdled, men jag har för säkerhets skull testat med att shimsa under tanken. Jag har inte kvar den gamla tanken så att jag kan kontrollmäta storleken, men vad jag har kunnat läsa mig till ska tankar med och utan hjul ha samma dimensioner.
Nu misstänker jag att problemet är att tanken inte kommer tillräckligt långt in, vilket gör att gummipackningen i framkant inte riktigt når fram, se bild. Går det att justera sitsen/kassetten på något sätt så att packningen centrerar med "utloppet" eller vad kan detta bero på?

Nu misstänker jag att problemet är att tanken inte kommer tillräckligt långt in, vilket gör att gummipackningen i framkant inte riktigt når fram, se bild. Går det att justera sitsen/kassetten på något sätt så att packningen centrerar med "utloppet" eller vad kan detta bero på?