• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Thetford c 250 fläkt

klingebratt

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
22848
Medlemskap
2024
Hej! Min fläkt till toan vill inte starta indikeringslampan blinkar som den ska och spolningen fungerar, säkringen är hel kan det vara det svarta reläet som sitter bakom säkringen eller möjligt kretskortet som sitter intill kan också vara själva fläkten men var sitter den?
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.287
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Är det SOG eller Thetfords eget system? Thetfords sitter under kasetten i kasetthållaren, ser ut som ett hål i botten i kasetthållaren, där sitter även ett kolfilter. Är det SOG så finns det en slang från kasetten som vanligtvis går till fläkten som kan sitta antingen på toaluckan eller på taket. Sitter den i luckan har även den ett kolfilter.
 

nica

HBK Medlem
Inlägg
83
Kommun
Ånge
HBK-Nr
28054
Medlemskap
2024
Vi har samma problem, fläkten går inte. Men det hänger väl inte ihop med kolfiltret, den ska väl gå oavsett om kolfiltret är nytt eller gammalt? Vi har Thetfords system med fläkten under kassetten.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.287
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Vi har samma problem, fläkten går inte. Men det hänger väl inte ihop med kolfiltret, den ska väl gå oavsett om kolfiltret är nytt eller gammalt? Vi har Thetfords system med fläkten under kassetten.
Nej det ska inte ha med filtret att göra. Kolla in filmen jag la upp och se om du får ngt uppslag, kan ju vara kretskortet.
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Hej! Kolla om det finns ström fram till fläkten. Väldigt klena kablar och fläkt. Skulle inte förvåna mig om Kjell.com har sådan fläkt. Lödningen hade lossnat på våran fläkt.

Hälsningar Sanddammaren
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
683
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Vår fläkt slutade fungera pga att den blev dränkt. Svärsonen plockade ut fläkten och googlade på det som stod på fläkten, och hittade en exakt lika dan på en polsk sida. Beställde och fick den efter 3 dagar för ett par tior.
 
Toppen