• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Testa innan laddar upp 16 danska Marguerite rutter

F

F.d. 55451

Guest
Att ett framtida inlägg om 16 Marguerite linjer i Danmark, förmodligen bekant för många i Sverige, jag kommer att beskriva lite om vad som kan medföra.

7 filtyper kan begäras för så många som möjligt kan ladda ner filerna - axe, csv, OV2, GPI, GPX, KML, (RTE)
Detta kan lätt räkna med i de filerna kan vara problematiskt att använda - så der måste
finnas utrymme för debatt om olika filtyper / GPS'er.

16 (17) rutter är tillgängliga och en individuell beskrivning (skärmbilder) och alla POI-fil önskes att bifoga.

Därför är det hela mycket komplicerat.

Jag kommer att börja uppladdningen 2 individuella zippade filer i axe och gpx, och en 16 rutter i AXE - zippad.


Så jag hoppas att få feedback så det kan göras rimligt optimalt.

Här är några länkar för information.
Google Maps via Netkvik - Bruger Link - här kan du se Alla rutter på 1 gång

Margueritruten - Wikipedia, den frie encyklopædi - Använd externa referenser

Danmarks Turistråd, Margurit Ruten
 

Bilagor

  • Margue Soby to Marstal050410.zip
    14,9 KB · Visningar: 40
  • MargueKrusaaSvendborg.zip
    1,2 KB · Visningar: 18
  • Marguerit Ruter 16stk.zip
    110,8 KB · Visningar: 29
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Testa innan laddar upp 16 danska Marguerite rutter

hej Carnival
Andra representerar 7,14% (statistiskt) mer än 3 midste grupper.
Hur är det med KML-filer? - Det kan ökat sedan testet?
Jag har sett HBK test före - och mycket intressant.
Vi får se - vad tycker du?
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Testa innan laddar upp 16 danska Marguerite rutter

Hej
Förstår jag bristen på återkoppling som inte har något intresse av att använda Marguerit ruter att resa genom Danmark - helt OK om sådana.

Det sägs att priset på färjan till Tyskland från Rödby Lolland har ökat kraftigt.

Så kanske du kan använda olika rutter från Göteborg / Fredrikshamn genom Jylland till Tyskland.
Eller vad sägs om att köra över Fyn ("H.C. Andersens Ö") och sedan ner genom Jylland till Tyskland - ingen färjor - utan tidsbeställning.

Ge dig själv tid att se Danmark från mer än motorvägen.
Der finns mer en 400 stellplatser i Danmark - vissa är gratis - och alla kan placeras i din GPS tillsammans med en Marguerite ruter och sevärdheter.
Klar att använda - kan det förbättras ?

Att resa är att leva - sade Hans Christian Andersen
- han skulle ha prisat en husbil om en sådan hade varit att hitta på hans tid. :spinny:
 
Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Testa innan laddar upp 16 danska Marguerite rutter

Enig med deg Bredo - har reist på kryss og tvers i Danmark på Margeritter,
alltid vakre scener. Et par ganger har vi måttet snu for en litt for lav pasasje dukket opp. Siste tur nedover til Europa gikk over broene og Sønder-Jylland.
For de som tror at Danmark er flatt - besøk Skamlingsbanken og gå en tur ut mot havet.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Testa innan laddar upp 16 danska Marguerite rutter

Hei Knut
Har du haft problemer med for lav pasasje ?
Jeg erindrer ikke nogen problemer på de Marguerit ruter jeg har kørt.

Men allle ruterne er på mere end tre tusind kilometer tilsammen - jeg har ca. 1500 kilometer tilgode.

For de som tror at Danmark er flatt - besøk Skamlingsbanken og gå en tur ut mot havet.
Rigtigt - Møns Klint eller Himmelbjerget ned til Gudensø.

Jeg er lidt i tvivl om Marguerit ruter skal under POI eller planlegning.

Nu hvor jeg vil påføre deklaration på mine filer, er jeg ikke længere så bekymret for upload af: Danmark sanitet og DACF stellpladser 2011.axe - og de vil så nok snart komme under POI filer.
 
Toppen