• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Test

F

F.d. 25023

Guest
20120705_222331.jpg

Testar bara hur det går att bifoga bilder med Samsung Note, en android telefon/platta.
Bilden är tagen vid policirkeln mitt i natten...med samma telefon.

Och det gick enkelt o snabbt, exakt lika som med den vanliga datorn.

Hälsning jyrki
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Test

Gratulerar till framgången! Jag har försökt mig på liknande med min platta men gett upp, delvis beroende på att det är så himla svårt att skriva på det lilla tangentbordet på plattan. Nu använder jag helst en 10-tums dator med ett riktigt tangenbord! Jag tycker datorn är överlägsen när det gäller sådana här operationer. Men jag har inte gett upp helt än!

Hur är det med myggen och kylan?

Jappe

PS. Hur lyckades du få sådan skärpa i bilden mitt i natten? Det skulle vara intressant att få veta exponeringsdata! DS.
 
Senast ändrad:

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: Test

Gatumålarna har tydligen fått spader. Eller skall man köra till höger om rondellen när man skall till höger och till vänster om densamma om man skall till vänster eller rakt fram?
Lasse
 

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: Test

Haha, precis. :D
Bilden är från lokaltidningen i Örnsköldsvik där någon uppmärksammat att vi har vänstertrafik i vänster fil och högertrafik i höger fil..... :rolleyes:
Spännande kan det bli :):)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Test

a20120706_52.JPG

a20120706_52.JPG

a20120706_52.JPG

a20120706_52.JPG

a20120706_52.JPG

a20120706_52.JPG

Henningsvær fyr på Lofoten.

Här är bilden mellanlagrad på Blogger och publicerad i olika storlekar.
På detta vis går det snabbare att publicera bilder med iPad än med PC.
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Test

Själv använder jag photobucket, tycker jag går ruggigt snabbt och enkelt, finns appar till iaf iPad och iPhone. Finns säkert till Android också, men det har jag ingen..
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Test

"Hur är det med myggen och kylan?

Jappe

PS. Hur lyckades du få sådan skärpa i bilden mitt i natten? Det skulle vara intressant att få veta exponeringsdata! DS.[/quote]


Mygg var det faktiskt inte så mycket där uppe i år! Vi var i Kemijärvi 9 mil öster om Rovaniemi vilket i sin tur är 128 mil från Stockholm....

Varmt var det då, 28 grader i skuggan på dan och 24 fortfarande klockan 10 på kvällen, de första (och hoppas inte de enda varma dagarna i sommar däruppe.) Nu är vi i Motala och regnet hänger i luften, kommer väl från Smålandshållet.

Bilden är tagen med Samsung Galaxy Note GT-N7000 telefon utan blixt med dess automatinställningar. Har inte kollat än vilka värden den har använt. Ljuset kommer solen som lyser däruppe genom hela natten denna tid.

Jag har faktiskt blivit oerhört positivt överraskad på telefonens egenskaper som surfplatta, kommunikatör, GPS och kamera efter att ha använt iPhone och iPad en längre tid. Nu har Anita sin iPhone och iPad'en har sonen fått tillbaks. Denna är överlägsen.

Med sin stora skärm räcker den som surfplatta, t.o.m. att titta på TV i husbilen vid behov, antennen är hyperkänslig jämfört med iPhonen, jag kan surfa långt efter Anitas iPhone har förlorat allt vad signalen heter. Och batteriet räcker mycket längre.
Plus att jag kan använda penna, när jag skriver samt i en massa separata applikationer att rita, beskriva eller bara flytta text, enkelt snabbt och mindre fel!

hälsning
jyrki
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Test

Gratulerar till framgången! Jag har försökt mig på liknande med min platta men gett upp, delvis beroende på att det är så himla svårt att skriva på det lilla tangentbordet på plattan. Nu använder jag helst en 10-tums dator med ett riktigt tangenbord! Jag tycker datorn är överlägsen när det gäller sådana här operationer. Men jag har inte gett upp helt än!

Om du tycker att det är svårt med det lilla tangenbordet på en sjutumsplatta lär det bli än svårare med en skärm på dryga fem. Även iPad lär komma med en sjutumsvariant men den enda fördelen är att den ryms i en rockficka modell större.

Själv håller jag fast vid min tiotummare som jag just har använt för att titta på Rapport med via SVT Play någonstans i Gävleborg.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Test

"men den enda fördelen är att den ryms i en rockficka modell större."

Knarrevik! Det är en stor fördel att paddan är lätt att ta med sig, tycker jag! Så att den är tillgänglig, om man säger!

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Test

Om Apple får bestämma kommer rockfickorna att bli sju- och tiotums!

Förresten är det någon som hiitat en bra axelväska som rymmer en tiotumsplatta?
Den får absolut inte se ut som en tantväska!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Test

Knarrevik! Det är en stor fördel att paddan är lätt att ta med sig, tycker jag! Så att den är tillgänglig, om man säger!

Jag håller med, det är därför som min lite större och dyrare kamera utan kromatisk aberration ligger hemma och samlar damm. Min lilla och billiga Casio hänger med i alla väder.

Om man bara blåser av fickdammet från linsen är den skjutklar på sekunden!
 
Toppen