• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Test av fuktmätare

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.563
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Försöker att få en tidskrift att testa fuktmätare. Allt från billigare till dyra. Både med spetsar och utan. Har ni några förslag? Samt inköpsställen
Ha det
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Test av fuktmätare

Hej Peter,
föreslår att du söker på "fuktmätare" i sökfunktionen så får du upp några trådar om fuktmätare.
V-backen
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.563
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Test av fuktmätare

Det var det jag ville undvika. Du vet latmasken. Kände att det var enklare och skriva o fråga vad för typ av fuktmätare folk har eller vad proffsen använder. Det här känns som en lysande ide tycker jag. För vi är många som vill testa själv. Då blir det enklare att välja en bra apparat. För som det är nu har man noll koll på vad som är bra resp mindre bra eller helt enkelt värdelösa fuktmätare. Man kan anta att en dyrare apparat fungerar exaktare men man vet inte egentligen.
Ha det
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Test av fuktmätare

För att testa om du har fukt i husbilen behöver du inte köpa en mätare för flera tusen. Även den billiga visar fuktskada. Då måste man ju ändå åtgärda.
 
N

nomad

Guest
Sv: Test av fuktmätare

Peter,

berömvärt iniativ, drar mitt lilla strå till stacken;

Protimeter Surveymaster - minnet sviker vad inköpsställe anbelangar...
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Test av fuktmätare

Sökte på fuktmätare och fick fram detta bland annat :
Fuktmätare - Svenska Termoinstrument

Fuktmätare - Proffsmagasinet

Jag har ingen erfaren het av dessa men kanske tidskriften får info lättare om vad som finns så kan dom kanske kan kontakta resp. företag om ev. låna för att få göra ett test .

Råd och rön hade inte gjort något test verkade det som .
 
Toppen