• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

termostatproblem Truma Combi

LEGochTUT

HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
16480
Medlemskap
2025
Hej!
Har en Truma Combipanna. Den vill inte starta upp på värme gas när termostatet står i läge 1. 2 och 3. Startar man på femman kan man dra ner till fyran men inte lägre. Det är ca 10 grader i bilen när vi testar.
Vad kan problemet ligga? kan man ta ner termostathuset och smörja med tex Sonax (ärg?)
Tacksam för tips:)

F

F.d. 53012

Guest
Sv: termostatproblem Truma Combi

Kolla så termostaten är inkopplad med sladdarna på baksidan min var det inte det går fort hos tillverkarna och ingen efterkontroll i det närmsta ej heller hos säljaren. Kunden kommer väl tillbaka om det inte fungerar verkar man resonera. Bilarna kostar ju bara som en tysk kvalitetsbil i övre nivån och kunder är inte så nogräknade. Hört från säljare hos sveriges största importör som numer har slutat.

LEGochTUT

HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
16480
Medlemskap
2025
Sv: termostatproblem Truma Combi

Hej igen!
Problemet med termostatens funktion. Svårt att få den att hålla värme vid 1 och två, se ovan på tråden. Nu kör den varmvatten hela tiden även när man stängt av värmaren "helt". Det betyder att jag stängt av värmaren även från att värma i bilen också. Trots det gör den varmvatten. Fick stänga av gasen till värmaren.
Någon som har någon ide om vad det kan vara? Var sitter tempgivaren på en Hymer 504 CL?

Toppen