• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Termostat

F

F.d. 58848

Guest
Hej!

Någon som har ett tips? har en termostat som åker jojo upp och ner kan ligga på rött men motorn kokar inte, kylfläkt startar inte ena minuten visar den normalt nästa rött i botten finns det någon givare eller? är en Fiat 2,8 tde 2000!

mvh

Kent

PJohan

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3047
Medlemskap
2025
Sv: Termostat

Hej, jag fick tipset att koppla loss batterikabeln ifrån -polen en stund. På vår Fiat hjälpte det och mätarn har varit lugn nu i tre säsonger. Kan det va nåt?

Good luck! PJohan.

F

F.d. 12430

Guest

Du har väl inte en vattenpump med plasthjul/skovel som lossnat ifrån axeln?

F

F.d. 58892

Guest

Jag hade samma problem förra hösten på min 2,8 Tdi år 2000, var tempgivaren för tempmätaren som satt i termostathuset, finns fler givare att välja på när det gäller temperaturen så fick fel första gången, en till insprutningen och en då till fläktarna, så kallad termokontakt så poängtera att det är till instrumentmätaren. Löste i varje fall mina problem...

Lassman

FD HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
496
Medlemskap
2024

Hade samma problem upp på rött och sen ned ,köpte en jordfläta som kopplades från
-polen till en bult för batterhållaren

F

F.d. 58848

Guest

Hej!

gjorde som du sa lossade minuspolen och det funkade! Tack för tipset!

Kent:spinny:

Toppen