• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Termometer

RickardG

HBK Intresserad
Kommun
Borlänge
Har läst lite gamla trådar om trådlös termometer, har sett att flera placerat givaren under husbilen. Är det någon som placerat den på något annat ställe?

Regent

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027
Har läst lite gamla trådar om trådlös termometer, har sett att flera placerat givaren under husbilen. Är det någon som placerat den på något annat ställe?
Hei!
Jeg har montert føleren bak støtfangeren, nederst på radiator rammen. Normalt viser den det samme som Fiat sin orginale, bortsett fra like etter stans. Går ut i fra at varmen trekker ned og frem, men når radiatoren er kald er alt ok.
Den ble limt og stripset fast og har hengt der ett år nå.
Lykke til.

Hilsen Regent.

Conny & Ingmari

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
11119
Medlemskap
2025
satte utomhusgivaren under bilen. En sådan billig ute/inne termometer med kabel till utomhusgivaren. Fungerar rätt bra oavsett hur solen skiner…
trädde givarkabeln via en befintlig genomföring som fick vidgas lite i tätningsmassan.

PL 8

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2025
Gasolskåpet, hmm. Då tänker jag på två saker:
1: Gör inga hål för att föra in kabeln. Kläm inte heller kabeln i dörrspringan. Gasolskåpet ska ju vara då tätt som möjligt förutom i botten.
2: Är det verkligen utetemperatur i gasolskåpet?

PL 8

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2025
Just det. Det stod ju trådlös i förstaposten.
Men punkt 2 då, är det verkligen utetemp i gasolskåpet? Jag tror att det vid många situationer är varmare där än ute.

PL 8

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2025
Och då med väggar och tak som värms upp av värmen inifrån bilen och utifrån av solen.
Det kan ju vara lämpligt att kolla med ytterligare en givare utvändigt i skuggan någon gång.
Jag tror fortfarande att det vid många situationer är varmare i skåpet än ute.

Toppen