• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Termomatta

Status
Stängd för vidare inlägg.

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jo jag vet det finns dyrare och säkert bättre men den jag länkar till kanske funkar så man slipper kondensen på framrutan.
Den duger utmärkt,jag har en tunnare silverfärgad som används vår/höst har haft den i minusgrader utan kondens,skall du inte vintercampa i någon större utsträckning är dom tjocka mattorna inte nödvändiga,dessutom tunga och dyra.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Den duger utmärkt,jag har en tunnare silverfärgad som används vår/höst har haft den i minusgrader utan kondens,skall du inte vintercampa i någon större utsträckning är dom tjocka mattorna inte nödvändiga,dessutom tunga och dyra.
Tunga är de inte de från Finland. Det är just därför de isolerar så bra. Dock ganska skrymmande.
 

Tobbe

HBK Medlem
Inlägg
84
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
6778
Medlemskap
2024
Vi har en liknande,
köpt hos Fritz Berger, fungerar bra, mindre kondens o även som värmeskydd på sommar!
RBQd7InyWnIWNUPiCM4hGZhd03ug_dfRWwhsobl7KtVeBl_ecqsIkA8lLZKgd0D7cWSOdKxAbn8sJDN8RQZbzqekqNBKFpiDEQCb3ZBgoPi-aeNBR3WQzUHkbSeCFU5jxa3NAlDAU83AytELPHxpq8C5Gev5BXYSg-0mDGDRHbkUXNOHBajfzgXW6D2rqoDXSRaYPLsM4HMKIpaJo_u2kWW6pPnD3X4smWqfyCypf8t7jFopTywLLRFuhO5j-6IkiVM8egPPvHX90ZqiZPdC7Z6y6mdxHEgqHAoYv_x10rhKP3xjf_9CKMqsABlvamVEvZG1kA1HFM9wDQP2uCwwgOzlSqprcyMzKGcOVEWrf9F-fzNvRmixijdqtqSKqzHoIWlINc7yntN7jbBoPcxAo78JnsywHl8z3BQ9cEAFhTchp3VzgFuDI0V-e3O7XFa371AuJtDqcEkhwtGVSPrfFUT3vnOseQ9iZcKYA1w8cuHXPUbRKeVuT7xpSYlRUrws-W-t9lW2-rtYI2kKSYPhYg4qpwg0vntcwiLJE-47xUxobqcwIptytFK8TZ1KXErola0otxYVUviELDNL0wpPZx1i_O1A_GRkoup-A2FaYWs1bItkhYUeDNf1EfQmMLs69P6tdaVzb5q_clsZZpel3RLzWUCZK-5hOucdKOvvCklmTncf-0Enqg=w457-h609-no
 
Senast ändrad:
F

Fd.47585

Guest
Har som så många andra det finska MASA-täcket. Är fantastiskt effektivt och kostar 1500:- begagnat, verkar vara standardpris på begagnade för halvintegrerade vad jag sett. Vi köpte ett för just 1500:- och har aldrig ångrat oss. Tror ni blir nöjdare med ett begagnat MASA än ett nytt som du länkar till och prisskillnaden är då försvinnande liten.
 

H.B.Isak

HBK Medlem
Inlägg
245
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Medlemskap
2024
Någon som har eller haft detta isolertäcke? Funkar det hyfsat bra räcker det för oss då vi inte vintercampar så ofta. Finns bättre men detta kanske duger.

TERMOMATTA LYX UTVÄNDIG
Har en sådan likvärdig, som ligger i garaget. Passar inte längre då jag bytt bil till helintegrerad. Finns en liten skada av en kvist eller nåt (typ 2cm hål i yttre del). Men kan övertagas för mindre peng.
 

turbin

HBK Medlem
Inlägg
2.686
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10155
Medlemskap
2025
MASA- täcket är inte tungt, ca 1kg och skrymmande nej, som en bättre sovsäck i sin påse. Dyrt! tror inte det, man får mycket för pengarna för jag vet inget täcke som isolerar bättre.
Obs har inget med Matti Huhtalo AB att göra, bara mitt förnamn.
Mvh
Matti:spinny:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen