• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tempsensorns placering

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.665
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Vi har en något ojämn värme i vår bil, Pössl 2win,( Plåtis, 5,6m). Pannan en Trauma, f'låt Trumatic C 3402. För det första så finns det två lägen md varmuft, "utan krav på varmvatten" och "med krav på varmvatten". Om man kör i läge "utan krav på varmvatten" slår pannan av efter en stund och visar röd kontrollampa "Störning", i läge "med krav på vv" händer inte detta, alltså kör vi detta läget. Men fortfarande tycker jag inte det verkar som termostaten lyckas hålla en jämn temp i bilen.
Tempsensorns placering är lite märklig, bak i sovurymmet på vänster yttervägg c:a 90 cm upp !-- Det är bara det att det blir mitt inne i nedersta hyllan !! Det kan ju inte vara optimalt ! Frågan är ska jag sänka den 15 cm så den kommer nedanför hyllan, eller flytta den åt höger och 90 gr. så den hamnar mitt på väggen mot toalettutrymmet ? Eller någon annanstans ??
// Göte J
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Tempsensorns placering

Det låter som att mitt på väggen vore bäst eftersom risken är mindre att den blir övertäckt och därmed bryter vid ett "felaktigt" värde. Dock kanske hänsyn måste tas till luftsprutornas placering.
 
Toppen