Har precis samma koppling som du har (CBE etc.) och tog och kollade vad som står i manualerna för min batteribooster, som har temp. kompensation.
U1-spänningen som normalt ligger på 13.8 V höjs till 14.25 V under ca -5 grader vid batteriet
U2-spänningen som normalt ligger på 14.4 V höjs till 14.8 V under ca 0 grader vid batteriet
Allt för att få ut de sista procenten laddning eftersom kemin i batterierna är "trögare" vid låga temperaturer.
I min bil har jag mätt temperaturen i batteriutrymmet och den har i vinter inte varit under +8 grader (Stockholm/Täby)
Som jag förstår det så är den enda risken man tar med att vara utan temp.givare att batteriet kanske inte blir helt fulladdat (90 i stället för 100%?)
Temperaturgivaren har också funktionen att stänga av laddning när temperaturen går över +50 grader för att undvika gasning och andra problem. För mig känns det som en viktigare funktion än lågtemperaturkompensationen.
MVH
Hans