• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Temperaturlarm sökes

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Jag har sökt men kan inte hitta detta så ställer en fråga här
Jag söker ett larm som larmar vid en viss temperature. Mitt kylskåp som är lite äldre fungerar perfekt men en gång i månaden så slocknar gaslågan av ogrunderlig anledning. Min tanke är att ha ett temperaturalarm i kylskåpet eller bakom som larmar om temperaturen stiger.
 

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Själv har jag en enkel väderstation med flera givare varav jag har givare i kylen och en i frysen. Det gör att jag hela tiden har koll på temperaturen.
Väderstation, okej låter som en bra lösning Kan du ge någon länk så jag får se vad det är för något
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026

kjelka

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Örebro
HBK-Nr
6650
Medlemskap
2024
Väderstation, okej låter som en bra lösning Kan du ge någon länk så jag får se vad det är för något
Googla på Kjell & co alt Clas Ohlson och sök på väderstation. Jag har nyligen köpt en med färgskärm och tre givare. Det finns ju också enklare termometrar med givare på kabel.
 

kowpow

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
26320
Medlemskap
2024
Aliexpress känns onödigt nu när Amazon etablerat sig i Sverige, det mesta de har verkar ändå komma från Kina. Amazons kundtjänst är hur bra som helst i jämförelse med stolpskotten på Aliexpress.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Jag har samma som 2026, men det är mer som styrning av fläktarna. Jag tolkar TS som att det handlar om ett larm, som på ett eller annat sätt gör mig uppmärksam på att temperaturen måste skapa en åtgärd
 

Hasse L

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
33183
Medlemskap
2024
Jag har sökt men kan inte hitta detta så ställer en fråga här
Jag söker ett larm som larmar vid en viss temperature. Mitt kylskåp som är lite äldre fungerar perfekt men en gång i månaden så slocknar gaslågan av ogrunderlig anledning. Min tanke är att ha ett temperaturalarm i kylskåpet eller bakom som larmar om temperaturen stiger.
Köpte ett på Amazon med 2 givare, funkar kanonbra, är trådlöst.
 

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Jag beställde den nu Tack så mycket för snabbt och bra svar
Tack ser bra ut Jag fick hem den nu med två sändare T1, T2. Men manualen har variken engelsk eller svenska ock min tyska och franska är ju lite rostig. Kan du berätta hur jag ska ställa in den. Kan du berätta hur jag får igång den eller om du har en länk till manual på engelska kanske
 
Senast ändrad:

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.890
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Hmm... Jag minns inte att jag använde manualen, eller hur jag fick till allt.
Men gör så här, ifall du har en smartphone, eller surfplatta.
-installera appen "Google översätt"
-starta appen, klicka på kamerasymbolen i appen.
- välj språk, eller automatiskt.
-rikta kameran mot önskad text, läs texten på svenska på skärmen.
 

Fenix14

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Arboga
HBK-Nr
28966
Medlemskap
2024
Sätt i batterier i T1 och T2, ta bort plastremsan från batterierna i huvudenheten, så hoppar det igång av sig självt.
Mvh Fenix
 

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Hmm... Jag minns inte att jag använde manualen, eller hur jag fick till allt.
Men gör så här, ifall du har en smartphone, eller surfplatta.
-installera appen "Google översätt"
-starta appen, klicka på kamerasymbolen i appen.
- välj språk, eller automatiskt.
-rikta kameran mot önskad text, läs texten på svenska på skärmen.
Tack Det funkar jättebra att översätta.
Ett problem dock, På displayen vänstra sidan ska man hålla in trycka respektive T1 och T2 alarmklocka knapp. Då ska Max börja blinka och man ska använda plus och minus för att ställa in det. För mig händer det ingenting när jag håller in i två sekunder alarm klockan knappen.
 

Bilagor

  • 20221117_142624.jpg
    20221117_142624.jpg
    973,4 KB · Visningar: 15
  • 20221117_143454.jpg
    20221117_143454.jpg
    1,2 MB · Visningar: 14

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Det blir att skicka tillbaks den Jag läser också massa reviews på Amazon Det är många som har problem att knapparna inte funkar
 
Senast ändrad:
Toppen