• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telias nya mail

Margus

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1233
Medlemskap
2024
Idag sjösatte Telia sin nya mail med ny logo och allt därtill. Men det går inte att logga in på Webmailen om man har IE9. De har inte lyckats lösa problemet ännu. Använd Google Chrome i stället för där funkar det. Eller använd äldre variant av IE.
//Margus
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Telias nya mail

Mozilla Firefox är den i mitt tycke bästa browsern.
Då har man framför allt tillgång till AdBlockPlus och slipper 90% av all reklam!
 
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Telias nya mail

Hej.

Har sedan igår bara kunnat ta emot mail, men det går inte att skicka. Har telia, Windows Live Mail, Windows 7.

Kan det vara så att det har ett sammband ??????


Mvh, Peter.
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Telias nya mail

Har 2 datorer med Telia, Win7, IE9 och Office 2010 (Windows Live Mail),
allt funkar perfekt utom inloggning på Telia Webmail - där är det tvärnit sedan i går (12/5)!
 
F

F.d. 25206

Guest
Sv: Telias nya mail

Hej. Samma strul för mig. Löstes genom att lägga in teliasidan i kompabiltetsvyn som finn under verktyg på explorersidan
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Telias nya mail

Hej. Samma strul för mig. Löstes genom att lägga in teliasidan i kompabiltetsvyn som finn under verktyg på explorersidan
Tack Brikje, det löste mitt problem med inloggn på Telia webmail. Tycker att det är märkligt att Telia inte har "nördar" som bättre svarar upp mot marknadens nya system bättre, vad jag förstår så är Windowssystemen de mest använda på marknaden.

Det är så man skäms för att en gång i tiden ha arbetat inom Telia, på den tiden var dock kunderna viktiga - nu orkar man inte ens informera - är det kundtillvändhet????
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Telias nya mail

Med tanke på att det är många webbplatser som har problem med IE9 (denna bland dem), så känner jag att jag för en gångs skull måste försvara Telia här.

Om folket på "Pyttemjuk" hade följt de standarder som finns när de byggde sina webbläsare, hade det inte varit lika stora problem....

Webbutvecklare har normalt inga större problem att koda för Firefox, Chrome, Safari och Opera. Men de måste lägga in undantag för att IEs alla olika versioner skall kunna visa sidan rätt....
IE9 är för övrigt inte en utbredd webbläsare - än. Mycket för att den inte går att installera på XP, som fortfarande är väldigt vanlig.

Å andra sidan hoppas jag att de åtminstone visste om problemet, även om de inte hunnit fixa det. Men det är en annan sak...

//Stefan (som använder Firefox och Chrome för det mesta)
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen