• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Telias mobila bredband med EU-täckning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enligt Telia gäller detta,kopierat från Telias hemsida:

Om du sedan tidigare har ett mobilt bredband med bindningstid gäller Roaming i Europa. Det innebär att du fram till att din bindningstid löper ut kan använda månadsurfen i hela EU/EES utan extra kostnad. När bindningstiden tar slut kommer ditt mobila bredband enbart att fungera inom Sverige.
Du kan också använda ditt mobila bredband utanför EU/EES tills bindningstiden löper ut.
Skaffar du mobilt bredband med bindningstid i dag kan du alltså bara använda det i Sverige.

Jag har valt Teliakontantkort i routern 40GB 429kr gäller 6månader, funkar bra i EU.
Gamla abonnemang fungerar tillsvidare i EU ochEES tex. Norge men när det löper ut fungerar inga i EU/EES

Svaret är tydligt nej,från Telia.

Om du sedan tidigare har ett mobilt bredband med bindningstid gäller Roaming i Europa. Det innebär att du fram till att din bindningstid löper ut kan använda månadsurfen i hela EU/EES utan extra kostnad. När bindningstiden tar slut kommer ditt mobila bredband enbart att fungera inom Sverige.
Du kan också använda ditt mobila bredband utanför EU/EES tills bindningstiden löper ut.
Skaffar du mobilt bredband med bindningstid i dag kan du alltså bara använda det i Sverige.

Ett tydligt argument för att inte välja Mobilt Bredband.
Välj Mobilabonnemang (telefoni, sms/mms och surf) med lämplig surfvolym.
Kan användas inom EU/EES till samma kostnad som inomSverige.
Surfpotten för användning utanför Sverige kan vara lägre än inom Sverige.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka
Toppen