• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Teliamobil utomlands

F

F.d. 21911

Guest
Då BredoMobil visade vad Telia Danmark har för erbjudande ang. roaming nyligen skickade jag upp en fråga på Telias Facebooksida med hänvisning till den danska länken och fick då till svar att de inte planerade något liknande just nu men att de hade två tjänster att erbjuda redan nu, grannland för 39:- /mån som ger samma villkor i Norge, Finland och Danmark som hemma samt Semestervecka Europa för 199:- som ger samtal, sms/mms som hemma samt 500MB surf i 7 dagar.

Gå gärna in och tryck på ni också att detta är tjänster som önskas.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Teliamobil utomlands

En enorm skillnad på villkoren i Danmark och Sverige! Jag föreslår krig, vilken sorts krig har jag inte kommit på än men någon sorts krig bör startas mot svenska mobilfirmor!

aake gillade visserligen inte min inställning till krig, den sortens krig där kanonfödan riskerar att dö för att några "herrar" ska berika sig men det här en helt annan sorts krig där ingen dör i onödan.

Är det helt omöjligt att komma över ett danskt abonnemang, tro?

Jappe
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Teliamobil utomlands

Europas lagar mot diskriminering borde öppna möjligheter. Det går ju att teckna Spanska abonnemang.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Teliamobil utomlands

Jappe
............Är det helt omöjligt att komma över ett danskt abonnemang, tro?

Om du har familie i Danmark - så er det let.

Jeg spurgte hos Telia.dk men der var mulighederne mindre end som 3.dk.

Telia.dk har ikke fri roaming til virksomhed - det har 3.dk.
Der er en mulighed men ikke noget som jeg vil deltage i mere.

Det kræver en ansvarlighed i en virksomhed med CVR nummer tilsvarende person nummer,
som kan tegne abonnementer i et klubregi.

Jeg har før 3.dk fik fri roaming tænkt og foreslået en skandinavisk virksomhed for husbilister - men ingen aktivitet fra styrelser fra husbilsklubber i Skandinavien.
Det burde være en stor fælles interesse men ....?
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: Teliamobil utomlands

Numera gäller Telias erbjudande "grannland" även deras mobila bredbandsabonnemang. När jag frågade för en vecka sedan gällde det enbart telefonabonnemangen men när jag frågade idag gäller det även mobilt bredband
Rolf
 
Toppen