• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telia

F

F.d. 55374

Guest
Efter 2 besök hos Telia butiken, 1 samtal med Telia support, 4 mejlfrågor till Telia, har jag
konstaderat att jag inte kan kolla min surfmängd (platta). Man känner sig lurad när det på
broschyren står att det går att SMSa till 4466. Nu har plattan ingen sådan funktion.

Svar från Telia hur jag skall kunna kolla surmängden.

1. Ta hem appen mitt Telia, men då måste jag ha ett lösenord, det går bara att få via SMS.

2. Nästa svar på frågan om lösenordet var att SMSa, hade tidigare talat om att det inte går.

3. Nästa svar på frågan om lösenordet var att jag inte kan ta hem appen mitt Telia med mitt
abonnemang, men jag skulle kunna SMSa.

Från Telia butiken fick jag en ram att sätta sim kortet i så att jag skulle kunna använda min
telefon, jag skulle få reda på via SMS surfmängd, skulle också på ett lösenord till miin app
som inte går att ta hem.
Detta gick naturligtvis inte, min telefon hade fel abonnemang.

Är det någon som kan det här bättre än telia?

Tommy R
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Telia

Bästa förslaget är väl att begära att få låna en telefon i Teliabutiken så du kan få det berömda smset dit, de borde ju ha några stycken liggandes. :)
Det eller kolla med bekantskapskretsen, någon borde väl ha en telefon utan operatörslås...

//Stefan
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Telia

Bästa förslaget är väl att begära att få låna en telefon i Teliabutiken så du kan få det berömda smset dit, de borde ju ha några stycken liggandes. :)
Det eller kolla med bekantskapskretsen, någon borde väl ha en telefon utan operatörslås...

//Stefan

Visade min gamla telefon på butiken, med Telia refillkort det skulle inte vara något problem.
Tycker att det bedrövligt att man måste låna någon annans telefon för att se sitt eget surfsaldo.
Tommy R
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Telia

Som STACT föreslår låna en telefon och ladda hem Mitt Telia till plattan.
De flesta operatörer har liknande appar där man kan detaljstudera sina abonnemang och även kontantkort.

Be Telia låsa upp telefonen om bindningstiden är slut, det kan vara bra att kunna stoppa in andra simkort, tex utomlands.
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Telia

Som STACT föreslår låna en telefon och ladda hem Mitt Telia till plattan.
De flesta operatörer har liknande appar där man kan detaljstudera sina abonnemang och även kontantkort.

Be Telia låsa upp telefonen om bindningstiden är slut, det kan vara bra att kunna stoppa in andra simkort, tex utomlands.

Hej
Tack för ditt svar. Som nybörjare måste jag få ställa en följfråga, om jag lånar en
modern telefon sätter i mitt kort laddar hem appen, det skall väl SMSas om lösenord
i alla fall gör jag det från telefonen? om det är så är mitt kort klart att användas utan
lösenord? nu blev det 2 frågor.
Har refilkort i telefonen.

Tommy R
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Telia

Om det funkar med Telia som till andra linstallerar du Mitt Telia på plattan där du antagligen får ange ett telefonnummer dit SMS:et kommer. Den koden som du får anger du i plattan för att installera färdigt. Klart!

Som sagt så funkar det med min operatör, så det är bara att prova.
Om din telefon kan ta emot SMS, prova med det numret med ditt vanliga simkort.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Telia

Som jag fattat det behöver du bara ta emot det första smset, med en kod. När du sedan har den koden kan du göra allt du vill utan att behöva sms-funktionen, du använder den koden istället.

Det kan också vara en engångskod för att koppla ihop dig och ditt kort. När det är gjort, behöver du inte krångla mer.

//Stefan
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
926
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Sv: Telia

Det går att via Min sida kolla statusen på sitt abonnemang och där kan man se hur mycket som förbrukats
/Thomas
 
Toppen