Killen på Telias kundtjänst berättade vid beställningen att det bara var att ta med deras tv-box ut i bilen...så bra! Tyvärr glömde jag fråga hur jag får anslutning till min LTC tv...det finns ju anslutning via hdmi, usb, chromecast mm. Någon som vet hur det funkar och som inte gissar?
Hej lite gammal tråd och vet inte om du bara hoppat över för du redan vet, eller missat helt, och eftersom du körde via satelit tidigare i husbilen och då kanske bara surfade lite med telefonen.
Förutom att koppla boxen till TV'n så måste du ju ha surf i husbilen.
Den du pratade med borde ha nämnt att eftersom du inte kan ta med dig fibernätet i väggen hemifrån så måste du ha mobilt bredband i husbilen och då helst med obegränsad surf för att kunna koppla in din box till en källa som tar in data helt enkelt, en mobilrouter med surfsimkort 4G räcker.
Du kan ju också ha mycket surf på ett telefonabonnemang och köra telefonen som router med hotspot från den, eller troligen med App direkt från telefonen utan boxen till TV'n. Har TV'n alla moderna möjligheter och finesser?
Sedan beror det ju på hur mycket TV-tittande det blir om du inte har obegränsad surf.
Man får räkna med ca. 1GB i timmen på vanlig bra upplösning och uppåt 3GB i timmen om man vill ha UHD.
På flera ab. kan man ställa ner kvalité'n på upplösningen för att spara surf.
Men du kanske redan visste detta med router, så ursäkta i så fall. M.v.h. JANKRO.