• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telia Felia

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Nu har vi varit utan fast bredband (ADSL) i 3 dygn! Kolossalt påfrestande eftersom vi bor i bushen och inte är särskilt intressanta för mobilnätsoperatörerna. Att ringa vanliga telefonsamtal med 2/3G går någorlunda men ska man ut på nätet så är det trögt. Plötsligt har 3 börjat fungera litegrann så detta skriver jag med hjälp av Wifog.

Hade det fasta bredbandet slutat fungera i Stockholm i så här många dygn så hade det nog blivit ett jäkla liv men Orust är ingen landsända som Telia prioriterar.

Jappe
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Telia Felia

Nu har vi varit utan fast bredband (ADSL) i 3 dygn! Kolossalt påfrestande eftersom vi bor i bushen och inte är särskilt intressanta för mobilnätsoperatörerna. Att ringa vanliga telefonsamtal med 2/3G går någorlunda men ska man ut på nätet så är det trögt. Plötsligt har 3 börjat fungera litegrann så detta skriver jag med hjälp av Wifog.

Hade det fasta bredbandet slutat fungera i Stockholm i så här många dygn så hade det nog blivit ett jäkla liv men Orust är ingen landsända som Telia prioriterar.

Jappe

Om felet ligger i Telias utrustning eller nät, har du efter 5 dygn möjlighet att begära ersättning från dom.

//Tommy
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Telia Felia

Jag undrar om fiber blir lika ömtåligt i framtiden som koppartråd är idag.
Då lär det bli ett himla liv runt om i stugorna när all uppkopplad utrustning fallerar. Idag är det bara datorer som blir obrukbara, imorgon styrs hela hemmet via internet.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Telia Felia

Jag undrar om fiber blir lika ömtåligt i framtiden som koppartråd är idag.
Då lär det bli ett himla liv runt om i stugorna när all uppkopplad utrustning fallerar. Idag är det bara datorer som blir obrukbara, imorgon styrs hela hemmet via internet.
Detta blir vi som bor i Växjö ständigt påminda om. Har en fiberleverantör (Wexnet) som är allt annat än stabil. Tack vare detta har vi ej ännu samlat alla ägg i samma korg.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Telia Felia

I förrgår skulle felet vara avklarat framåt kvällen. Igår någon gång på eftermiddagen och idag fick vi veta att vi skulle kunna komma ut på nätet kl. 18.00!

Int fan kommer vi ut på nätet med Telias ADSL!

Jappe
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Telia Felia

Skippade Telia för flera år sen. Har haft Tele 2 4g sen dess och har telefon och bredband via router och wifi i huset. Har 20mb/s ned och ca 9 upp. Räcker bra för vårt behov. Har haft några korta avbrott under åren, men aldrig mer än några timmar. Kan enkelt ta med både telefon och bredband vid resor i Sverige. Är helnöjd. Fiberföreningen har fått gena över vår gräsmatta, har 30 m till fibern men har inte brytt mig om att ansluta oss. Använder hellre de 20 tusenlapparna till två somrar nånstans ute i Europa med husbilen.
Ove. G
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.831
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Telia Felia

Jag har haft fiber några år, och skulle aldrig vilja byta! Jag har dock inte Telia.
Går ner kanske en gång/halvår, men alltid kortare tid än ett dygn (även över helgen). Bor i mellanstor stad (30 000 inv).
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
875
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: Telia Felia

Hej! Vi skippade oxå Telia ADSL och fasta telefonen förra året efter flera år med avbrott i kopparledningarna. Bredband har vi nu via Universal och har aldrig haft snabbare uppkoppling, fungerar perfekt och fördelen är att kunna ta med sig bredbandet i husbilen.

Hälsningar Sanddammarna
 
Toppen