• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Teleskåpstege

• Startad av Startad av F.d. 29841
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 29841

Guest
Tack 481 för lånet av din teleskåpstege så jag kunde borsta bort all snö från HB.-taket.
Det är nu -5.5 grader i Mora och lite sönfall.
Ska köpa en teleskåpstegen. den tar ju ingen plats.Det är säkert flera här som kan intyga att den är perfekt att ha med sig i HB:n
/Vidhem

Sv: Teleskåpstege

Min svenskproduserte Telesteps er nå nesten 10 år, super sak å ha med i husbilen. Mye bedre enn en fastmontert stige bak på bilen.

Ved vintercamping følger det med i bilen en plast snøskuffe (fra Biltema) - utmerket til fjerne snø fra taket.

Telskopstegar är väl tunga. Vad vägen en sådan, ungefär?

Jappe

Orginalen hadde en vekt på 7,0 kg for 3,3 m utgaven.

Dagens modell for proffbruk veier 10 kg for 3,3m og 12 kg for 3,8m i følge Telesteps

Tack 481 för lånet av din teleskåpstege så jag kunde borsta bort all snö från HB.-taket.
Det är nu -5.5 grader i Mora och lite sönfall.
Ska köpa en teleskåpstegen. den tar ju ingen plats.Det är säkert flera här som kan intyga att den är perfekt att ha med sig i HB:n
/Vidhem
Du skulle köpt en "sommarbil" istället så hade du ju sluppit allt det där jobbet..

zkidor - du har en bedre vinterbil enn vidhem - har du stege med i bilen?
nej ingen stege, -skratta inte,håller jag in magen så kommer jag faktiskt fortfarande upp på taket genom takluckan i sovrummet..

fast det är alltid nåt man vill fixa med så jag ställer dock in
den imellanåt och tinar av den ändå..

zkidor - du har en bedre vinterbil enn vidhem - har du stege med i bilen?

Nej, NEJ, ORSA har en sån där HB som man sätter ett täcke över framrutan.DET enda täcke vi har på en NORDIC är snötäcket på taket.
/Vidhem

Jag har Biltema stegen mycket bra .

Sen har jag nu märkt att det blir mycket mindre is på taket sen jag monterade tillskurna liggunderlag och tryckte upp i takluckorna .
Jag har ju ca 5-7 grader i husbilen och det blir väl varmt på tackluckorna som då smälter snön.

Jag köpte en teleskopstege på Biltema för 990:-:).Det står 9kg på paketen.Claes O.tar 1795:- för sin.Båda 3,3meter.Som stge funkar den perfekt.
Anders.B

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen