• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telefonsamtal från "Microsoft Service Center"

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.384
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Blev uppringd av någon som på engelska och brusig telefonlinje sa sig ringa från Microsoft Service Center och meddelade att jag hade "malware and virus in your computer".
Redan då så vaknade de paranoida resterna av den tidigare IT-chefen i mig.
Microsoft ringer aldrig upp vanliga användare.
Googlade och hittade följande på Microsofts hemsida.

Jag avslutade samtalet med orden "This is rubbish"
"Windows Service Centre" call saying to pay them to get virus - Microsoft Answers
 
F

F.d. 18017

Guest
Sv: Telefonsamtal från "Microsoft Service Center"

Om ett samtal från dessa bedragare tar längre tid hinner de ringa färre den dagen. Så om man vill vara elak mot de elaka så är det kalas att spela med och låssas att man faktiskt tänker röra sin dator enligt deras instruktioner. kan man förlänga samtalet från 20sekunder till 4 minuter jag då har man ju räddat någon annan de inte han ringa och samtidigt blåst tjuven.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Telefonsamtal från "Microsoft Service Center"

Nu ber jag om ursäkt för att jag kantrar tråden en aning. Men tummens inlägg fick mig att tänka på det motmanuskript jag sett som man kan ha om man blir terroriserad av säljare (och inte anslutit sig till NIX än).

Nu är telesäljare ett otacksamt jobb redan innan, så ni kan väl nöja er med att ta till detta bara när det är en riktigt jobbig typ som man inte blir av med...
 

Bilagor

  • motmanuskript.pdf
    78,2 KB · Visningar: 598
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Telefonsamtal från "Microsoft Service Center"

Jag fick ett liknade samtal i januari. Och när jag sa att jag inte var intresserad för jag visste att de var skojjare blev hann närmast förnärmad. Men det sa bara KLICK, han la på.
Leffe
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.939
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Telefonsamtal från "Microsoft Service Center"

Nu har "Microsoft-bedragarna" börjat ringa från 0767945979 till mobiler också enligt flera rapporter, samma orsak som tidigare.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Telefonsamtal från "Microsoft Service Center"

Nu ber jag om ursäkt för att jag kantrar tråden en aning. Men tummens inlägg fick mig att tänka på det motmanuskript jag sett som man kan ha om man blir terroriserad av säljare (och inte anslutit sig till NIX än).

Nu är telesäljare ett otacksamt jobb redan innan, så ni kan väl nöja er med att ta till detta bara när det är en riktigt jobbig typ som man inte blir av med...

Detta var bland det bästa jag sett. Det ligger utskrivet & väntar på att användas. Eftersom jag får en hel del samtal från envetna försäljare så tänker jag passa på att ha lite kul på dras bekostnad. Kanske man har tur & blir svartlistad:D.

Bennie
 
F

F.d. 50803

Guest
Sv: Telefonsamtal från "Microsoft Service Center"

När jag blev uppringd så sa jag att jag använder Mac.
Varvid han la på luren.
(Nej, jag använder inte Mac)
 
Inlägg
508
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2024
Sv: Telefonsamtal från "Microsoft Service Center"

Vi har lagt in telefonnumret under kontakter med namn SVARA INTE. Så nu kan de hålla på o ringa tills de tröttnar.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Telefonsamtal från "Microsoft Service Center"

Dilemmat är att kända och okända säljare ligger ett steg före Truecaller och byter nummer så det bästa är att blockera dem direkt.
 
F

F.d. 29781

Guest
Sv: Telefonsamtal från "Microsoft Service Center"

FRÅGA OM DU SKA RINGA POLISEN, SÅ BLIR DET TYST! :p
 
Toppen