• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Det är tragiskt det som händer. När jag blev medlem här blev jag lite förundrad varför man måste skriva in telefonnummer och bilnummer samt adress hem.. Tänkte inte mer på det utan trodde att bara styrelsen fick dessa uppgifter. Till min förvåning så var det till allmän beskådning till alla medlemmar. Kanske stod i paragrafen som man ska läsa när man reggar sig vilket jag måste ha missat.

Hur som helst tycker jag det är fel att bilnummer, hemadress och telefonnummret skall visas till alla utan min kontroll. Jag tycker att jag själv ska kunna styra detta med att ex. Bocka i om jag vill att det ska visas eller inte, däremot är det helt ok att styrelsen får dessa uppgifter.

Detta är enkelt att fixa för web, kan inte tänka något annat.

Nu tar jag ett exempel till det absurda men men
Här berättar vi att vi är ute och åker och då talar vi i princip om för tjuven att huset är tomt hemma och om tjuven på något vis har kommit över våra uppgifter här på forumet så är det i princip fritt fram för tjuven att gå in. Det finns ju hackers.

Samt så slipper man obehagliga samtal av personer som inte kan ta kritik.

Lite att fundera på tycker jag

Trevligt kväll
/R
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55328

Guest
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Det är tragiskt det som händer. När jag blev medlem här blev jag lite förundrad varför man måste skriva in telefonnummer och bilnummer samt adress hem.. Tänkte inte mer på det utan trodde att bara styrelsen fick dessa uppgifter. Till min förvåning så var det till allmän beskådning till alla medlemmar. Kanske stod i paragrafen som man ska läsa när man reggar sig vilket jag måste ha missat.

Hur som helst tycker jag det är fel att bilnummer, hemadress och telefonnummret skall visas till alla utan min kontroll. Jag tycker att jag själv ska kunna styra detta med att ex. Bocka i om jag vill att det ska visas eller inte, däremot är det helt ok att styrelsen får dessa uppgifter.

Detta är enkelt att fixa för web, kan inte tänka något annat.

Nu tar jag ett exempel till det absurda men men
Här berättar vi att vi är ute och åker och då talar vi i princip om för tjuven att huset är tomt hemma och om tjuven på något vis har kommit över våra uppgifter här på forumet så är det i princip fritt fram för tjuven att gå in. Det finns ju hackers.

Samt så slipper man obehagliga samtal av personer som inte kan ta kritik.

Lite att fundera på tycker jag

Trevligt kväll
/R


Min första reflektion var samma som din, men samtidigt är detta med att kunna vara anonym ett problem på nätet.
Om man öppet visar vem man är kanske det avhåller en från att kläcka de värsta grodorna.
Tydligen avhåller det inte en del från att klampa i klaveret och förstöra för de som sköter sig.

Sedan är det lite roligt på detta forumet att det finns folk som försöker skapa debatt och som inte alltid tänker på att det som skrivs oftast uppfattas på ett starkare sätt än det talade ordet.

Tänk att det finns ett forum där man dels kan läsa 200 inlägg om vädret eller om det är bra eller dåligt med skor under bilkörning.
Samtidigt som forumet innehåller allt man behöver veta om vattenhantering, GPS teknik, fordonskunskap och lagar och regler för biltrafik i Europa.
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Jag vet inte hur hotfull och otrevlig han var mot dig, men troligen sitter han nu hemma och mår jävligt dåligt när han läser tråden med alla motangrepp mot honom. Hoppas att det bara var en fyllegrej som snart reder ut sig.
Min inställning är att vi ska vara varsamma med varandra även om vi reagerar väldigt hårt vid första konfrontationen. Vi är ju alla på en gemensam resa mellan födelse och död och som inte alltid är bekväm eller till vår fördel. Och vi mår bäst när vi känner oss snälla inombords.
 
F

F.d. 2911

Guest
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Är han själv aktiv här inne kan han ju visa lite ryggrad och be om ursäkt.Fylla kan man skylla på när man är 15år.
 
Senast redigerad av en moderator:
B

Boxer

Guest
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Tycker det räcker nu, jag bara tänkte bara till lite allmänt om alkoholens verkningar. Min mening var inte att piska upp någon allmän hatstämning.
Den som tänker ringa några samtal vet säkert nu vad många tycker, låt det stanna där.
 
F

F.d. 4931

Guest
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Tack för det stöd, som många givit efter mitt inlägg.

För dom som undrar...

Telefonsamtalet kom kl. 19.16 i fredags kväll, det varade i högst ett par minuter och han frågade inte ens om han pratade med "rätt" person...
Jag uppfattade inte att han skulle vara på "fyllan", tror bara han var ovanligt dum....


Mannen som ringde var mycket tydlig med sitt budskap, såna som "jag" ska inte skriva några inlägg på "husbilsklubben.se"

Nu är det söndag kväll kl. 22.25 och jag har inte fått någon ursäkt eller något mera telefonsamtal från honom.

Jag vet vilken medlem det är, hans namn, telefonnummer & adress och jag kommer nu att överlämna det till styrelsen och jag hoppas att dom delger mig vad dom kommer att göra...
eller om det bara tystas ner...
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Bra Labradorligan.

Det är så det skall hanteras, nu är det upp till styrelsen att fatta de rätta besluten. Jag tycker den här personen har klivit över gränsen. Om man i skrift kliver över gränsen så kan man stoppas. Om man verbalt genom telefonsamtal, vilket jag tycker är mycket grövre, kliver över alla gränser, då har styrelsen enligt min uppfattning bara ett beslut, uteslutning. Tack och farväl. Lycka till i framtiden, men någon annan stans. Hos HBK är du inte välkommen mer.

Genom tidigare arbete tror jag inte en polisanmälan ger samma resultat som en uteslutning.

Vill du veta mer labradorligan är du välkommen att slå en signal.


Anders
 
Senast redigerad av en moderator:

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Jag tycker att det är synd om kraken som varje morgon vaknar och mår dåligt av föregående kväll och ibland inte kommer ihåg vad han hade för sig.

Till kraken:
Sök hjälp på vårdcentralen eller hos Anonyma Alkoholiker. Det kan hjälpa till ett bättre liv. Du behöver inte skämmas så mycket, det finns många som delar ditt problem. Det är ditt liv, din hälsa, dina sociala kontakter och din lever.
:yes:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Nu går drevet efter alla Concordeägare i klubben, kanske inte det som var meningen?
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Att läsa det som händer här mår jag personligen riktigt dåligt av!

1. Har du Labradorligan tagit kontakt med honom dagen efter och försökt att lösa knuten?

2. Till alla er som skriver, vet ni bådas version av detta?

Att döma någon utan att ha all fakta tycker jag är respektlöst.

Vi måste vara snälla mot varandra!!!
Vi har bara ett liv.

Kram på er.
 
F

F.d. 4931

Guest
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Att läsa det som händer här mår jag personligen riktigt dåligt av!

1. Har du Labradorligan tagit kontakt med honom dagen efter och försökt att lösa knuten?

2. Till alla er som skriver, vet ni bådas version av detta?

Att döma någon utan att ha all fakta tycker jag är respektlöst.

Vi måste vara snälla mot varandra!!!
Vi har bara ett liv.

Kram på er.


Jag anser mig som oskyldig i detta, då jag inte gjort något fel och jag kan inte se varför jag ska kontakta personen i fråga som ringde och utalade hoten..
- menar Du att Du själv skulle ringa upp den som hotade dig och försöka "lösa knuten"??

Han har problem, inte jag.. och kunde han mitt telefonnummer i fredags kväll, då kan han det säkert även dagen efter.

Och av vad jag kunde bedöma, så tror jag inte att det var under berusning han ringde.. han lät väldigt klar & redo och var definitiv tydlig med avsikten..

Nu har jag överlåtit denna händelse till styrelsen för husbilsklubben.se att välja hur/om man vill göra något av..


Om inget kommer att ske, då kommer iallafall jag att lämna HBK, jag vill slippa liknande påhopp och telefonsamtal i framtiden..

Men det känns mycket tråkigt om så blir fallet, vi är helt nya i HBK och jag blev glad när jag fann forumet, som jag trodde var en mycket seriös samling likasinnande husbilsintresserade personer.. där man delar med sig av både tips, råd och kan diskutera både ris & ros..
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.595
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Denna person som ringt till dig är inte representativ för klubbens mer än 5000 övriga medlemmar, så låt inte detta påverka ditt beslut att söka medlemskap.

Gunnar /medlem
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Labradorligan.
Jag har läst flera av dina inlägg men förstår inte hur nån kan bli så förargad av dom så han ringer och är otrevlig. Kan han ha tagit fel på person?
Hoppas att du stannar kvar här i HBK och fortsätter att trivas med oss! :):)
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Jag anser mig som oskyldig i detta, då jag inte gjort något fel och jag kan inte se varför jag ska kontakta personen i fråga som ringde och utalade hoten..
- menar Du att Du själv skulle ringa upp den som hotade dig och försöka "lösa knuten"??

Han har problem, inte jag.. och kunde han mitt telefonnummer i fredags kväll, då kan han det säkert även dagen efter.

Och av vad jag kunde bedöma, så tror jag inte att det var under berusning han ringde.. han lät väldigt klar & redo och var definitiv tydlig med avsikten..

Nu har jag överlåtit denna händelse till styrelsen för husbilsklubben.se att välja hur/om man vill göra något av..


Om inget kommer att ske, då kommer iallafall jag att lämna HBK, jag vill slippa liknande påhopp och telefonsamtal i framtiden..

Men det känns mycket tråkigt om så blir fallet, vi är helt nya i HBK och jag blev glad när jag fann forumet, som jag trodde var en mycket seriös samling likasinnande husbilsintresserade personer.. där man delar med sig av både tips, råd och kan diskutera både ris & ros..

Hej igen, att berätta om händelsen för styrelse polis mm ser jag inte som något fel.

Det jag reagerar mot är att det är så lätt att ge en egen bild av något man varit med om, till flera tusen personer. Om detta missuppfattas kan det göra stor skada. (jag försvarar inte någon då jag inte hört båda sidor).

Som svar på din fråga:
Jag skulle absolut försöka att lösa problemet innan jag tog till metoder som att lägga ut det offentligt.

Klart att ni inte skall avskräckas från att vara med i HBK för detta.
Vi är många medlemmar och det är nog uteslutet att det inte blir något som går fel ibland.

Jag ville bara säga att jag tycker vi ska vara försiktiga och rädda om varandra.

Önskar alla en fin dag från ett soligt Bernshammar.:)
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Det är väl inte Labradorligans egna inlägg som är upphetsande utan den påminnelsen
om tidigare inlägg vedebörande varit inblandad i som det snabblänkas till i innläggen

P-zon
 
F

F.d. 2474

Guest
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Jag anser att denna person inte hör hemma i denna klubb överhuvudtaget!!!!!!
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: Telefonhotad av medlem efter svar på ett inlägg!!

Vore det inte på sin plats att vi inom klubben utser en opartisk MEDLARE KONFLIKTLÖSARE.
Som är den vi i första hand vänder oss till.
Vid tvister mellan medlemmar.
Vid tvister mellan medlemmar styrelse.
För den största förlusten gör vi (klubben) genom den negativa publicitet den här tråden ger.
MVH. Gunnar S
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen