• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tappat kanaler på Allente med Oyster parabol!

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Nu hänger jag inte med, menar du att en transponder är detsamma som en kanalplats?

"På Lyngsat-listan får du titta efter t ex kanalnamn och språk, och markera aktuella transpondrar innan du sätter igång att ladda ner."
Menar du att ladda ner till en USB eller är jag på fel spår då?

När jag söker på Oyster finns det ett antal Transpondrar som man tydligen kan lägga till via "Adanced setup" Kan då heta ex. vis 11428 H 27500.
Hur ska man veta vilken TV-kanal det är när det inte finns med på varken Allentes eller Lyngsats lista?

Som du/ni säkert har förstått kan jag inte detta och är ingen datanörd så ni måste förklara så enkelt som möjligt, tack.
"Ladda ner" var fel uttryckt, även om det laddas ner till Tv'ns satellitmottagare från satelliten. "Lägga till" är kanske rätt ord.
Det jag gör i TV-mottagaren är en sökning, då lagras kanalinställningen i min S2 mottagare. Borde vara något liknande i din Oyster box.

De transpondrar som du talar om i din Oyster är väl då sådana som inte hör till Allente.
Du får gå in på Lyngsats webbsida och lista alla transpondrar på Thor, igen - min lista visar bara Allente. Har svårt att serva med en sådan lista just nu; Petar på mobilen på ställplats Tidaholms Fisk :)
 

MB73

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
31319
Medlemskap
2024
Efter min förra sträng var Allente tvungen att uppdatera min CI modul och tvillingkort.
Då fick jag in hela mitt Large abonnemang hemma på gärden, frid o fröjd!
När vi efter några dar åker till Västeråstrakten får vi inte in en enda kanal, verkar inte hitta Thor!
Försöker igen i 2 dagar med bra sikt, inga kanaler.
När vi sen försöker hemma på samma plats som första gången får vi in en del kanaler, 1, 2, 4 film, 4 Guld m.fl. samt längre upp på listan ligger det fel kanal på andras kanalplatser, 41: Kunskap på 40: 4 Fakta, Barnkanalen på annan plats osv.
TV4 finns med vid en del sökningar men det finns ingen bild, "Ingen information" står det.

Allente har skickat ny signal enligt tel. igår till CI modul och kort, ingen skillnad!
Dom hittar inga fel hos dom utan skyller på min Oyster anläggning.

Vika inställningar ska det vara vid sök, LNB, transponder, osv.
Funderar på att göra en Fabriksåterställning.
Kan det ställa till mer problem eller törs man göra det?

MVH Tussan / Göran S.
Jag var tvungen att skaffa en box för att kunna fortsätta använda Allente med parabol.
 

Mitra

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
13160
Medlemskap
2024
Någon som vet hur man sorterar kanalerna så kanal 1 blir på plats 1 osv. f. n. efter kanalsökning ligger kanal 3 på plats 2500 och kanal 12 på plats 2304. Hur gör man för att få kanal 3 på plats 3 osv?
 
Toppen