• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tankmätare

Wallströmarna

HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
10403
Medlemskap
2027
När vi tankar diesel efter att mätarn gått ner och varningslampan tänts, så fortsätter lampan att lysa och nålen är kvar i bott. Nästa dag så kan dt funka igen. Felsökningstips önskas.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Tankmätare

Fiat har lenge hatt ekstremt trege mätare - på min 1999 model var det nesten like ille. Tanking med varsellampa og nåla nesten på tom og det tok 10 til 20 min kjøring før den begynte å bevege seg oppover - etter en time var nåla på rett nivå. Prøvde aldri å finne ut hvordan den fungerte bare aksepterte at det var slik i alle de 8 årene jeg hadde den bilen.

Kennet & Cecilia

HBK Medlem (P)
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2025

Vår V40 hade nästan samma problem, fick köra ca 5mil innan mätaren började röra sig. Plockade upp bensinpumpen från tanken (nivå kännaren sitter på pumpen på V40. Vet inte hur mätaren sitter på husbil) det var kabeln till ena kännaren som lossnat .

F

F.d. 52920

Guest

När vi tankar diesel efter att mätarn gått ner och varningslampan tänts, så fortsätter lampan att lysa och nålen är kvar i bott. Nästa dag så kan dt funka igen. Felsökningstips önskas.

Samma sak hände mig en gång när jag lät bilen gå på tomgång medan
jag tankade.Numera vrider jag alltid av strömmen vid tankning och detta fenomen har aldrig återkommit sedan dess.
:msn_snail:Forsén

Toppen