• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tanklocksproblem

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Tanklocket försvann vid en tankning för ett tag sedan. Jag har försökt köpa ett nytt hos Biltema, Mekonomen och liknande inrättningar men har inte haft någon framgång. Märkesfirman Peugeot misstänker jag tar orimligt betalt så jag har inte kollat där än. Efter idogt googlande kom jag till en firma i Skottland som säljer ett passande lock men jag tycker det är att "gå över ån efter vatten". Det måste väl gå att hitta ett lock i Sverige!

Någon som vet? Det gäller en Peugeot Boxer -99. Samma lock tycks passa för årsmodeller mellan 1994 och 2001.

Lätt besvärad Jappe som inte vill åka till Kristinehamn utan tanklock.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Tanklocksproblem

Samme lock på Fiat Ducato och Citroen Jumper från samma tidsperiod.

F

F.d. 29801

Guest

Hej!
Du åker till en bensinmack, och säger att du har glömt locket.
Dom brukar ha en låda under disken, så är det bara att prova.
Roland.

F

F.d. 52953

Guest

Jag tror det är samma lock som till en 25 l. plastdunk
Lennart

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Tack för svaren! I morgon åker jag förbi Peugeot i Uddevalla på väg mot Kristinehamn och har dom ett lock till vettigt pris där så köper jag det. Om inte så handlar jag på skroten, vilket jag ju borde ha kommit på alldeles själv, egentligen!

Jappe

Toppen