• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Taklucka

F

F.d. 24400

Guest
Är det någon som vet ett bra medel för att tvätta av den stora takluckan? Kan man krypa upp på taket jag väger ca:50 kg ?:confused::rolleyes:
 

Roffe1

HBK Medlem (P)
Inlägg
253
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Taklucka

Har läst i tidigare trådar att det går bra att krypa på taket och väger man så lite som du är det förmodligen inga problem.

Vi vaxade taket på våran bil i höstas då kröp Marie försiktikt runt på taket (jag väger ca 15 kg mer så jag vågade inte).

När jag tvättar taket o luckorna använder jag en biltvättborste med långt skaft o mjuk borst som dessutom har vattenanslutning. Köpte den på Jula kostade en hundring ungefär.

Använder samma tvättmedel till takluckorna som till bilen.
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Taklucka

Hej
Har du takluckor som är tvådelade så skruva isär och gör rent båda delarna.
Det har vi gjort, jag tog bort luckorna och frun tvätta dem, dom blev som nya.(SÅPA Å VATTEN)
Jag gick på taket på våran HB så nog håller dom att gå på, åtminstonde den vi har.
/Vidhem
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.433
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Taklucka

Angående att gå/krypa på taket, så går Gunnar (vikt nästan det dubbla mot Ann) på vårt husbilstak, när det tvättas och i vintras skottades.

Vi har en Eura Mobil 690, så mitt råd är att om du inte vet vad taket tål, hör med din handlare vad just din husbil tål

Carina & Gunnar :)
 
F

F.d. 24400

Guest
Sv: Taklucka

Men vad är det du använder? Samma som till bilen säger du men vad är det?:confused:
 
Senast redigerad av en moderator:

Roffe1

HBK Medlem (P)
Inlägg
253
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Taklucka

Jag använder lite olika fabrikat av tvättmedel sådana medel som säljs på mackar o biltema mfl.

Inte såpa eller diskmedel vill inte tvätta bort vaxet.

På takluckan går det däremot säkert bra med diskmedel o såpa.
 
Toppen