• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Takfläkt

ekko

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Boden
HBK-Nr
22240
Medlemskap
2024
Avser att köpa en Fiamma Turbo Kit takfläkt, som omvandlar takluckan till takfläkt.
Är det någon som erfarenhet av en sådan. Vi har ej AC i bodelen.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Köp en fantastic Vent istället betydligt tystare, hörs knappt på de lägre hastigheterna, och har inbyggd termostat som sköter termperaturen om man vill, och regnsensor som stänger luckan om det börjar regna. Vi kör vår hela nätterna på sommaren för att få ett skönt klimat att sova i! :)

Minnet är inte det bästa, visst fasiken är det en fantastic Vent jag köpt när jag nu kollar pappren, så fel man kan minnas. Super nöjd
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Vi köpte vår förra våren för att använda den i Kroatien under sommaren. Blev besviken då den inte lyckades få någon större fart på luften i husbilen. Det som var bätte var två minde fläktar som drivs via Usb. Vi hade varsin vid sängarna och de fungerade perfekt. Tror jag gav runt 20 kr st på wish
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
F

Fd.47585

Guest
Hur lång drifttid har du på Turbo-Kit med 8 x 1,5 V batterier ?
Finns även ingång för 12 volt så vi har kopplat kabel till 12 voltsuttaget i sovrummet så vet inte hur det fungerar med batteri :-(
Den går att vända så den blåser in eller ut. Fungerade för oss i somras trots värmen på vår Tysklandssemester.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen