• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Takbox

rainer

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
921
Medlemskap
2024
Hej!

Vi har precis skaffat en husbil för första gången och har stor hjälp av husbilsklubbens forum får att förstå mera av alla möjlgheter och problem finns.

Frågan är hur mycket extra diesel drar den stora takboxen som följde med och hur kan vi praktiskt använda den med tanke på att den sitter högt och svåråtkomligt.

MVH
Rainer
 

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Takbox

Hej Rainer och välkommen som medlem.:wub:
Du har gjort ett klokt val som gått med här i husbilsklubben.se:yes:
För att lättare kunna få svar på din fråga, hade det varit bra att veta vad det är för bil du har köpt!

/Thomas & Lena
 
F

F.d. 10776

Guest
Sv: Takbox

Jag har en vanlig takbox för bil på taket (för skidorna). När jag köpte den för 20 år sen, sade reklamen att den tog ingen extra vind alls, förutom takräcket förståss. Dock har jag sett några riktigt stora takboxar på husbilar. Nåväl husbilar är ju inte riktigt strömlinjeformade så att det borde göra så mycket. Empirisk forskning är nog svaret på dieselfrågan.....:)
Om man inte har stege upp är det nog jobbigt att nå, men med är det enkelt, ialla fall med lätta saker som skidor.
Mvh Janne
 

rainer

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
921
Medlemskap
2024
Sv: Takbox

Hej!

Tack för svaren och tipsen med skidorna de är i allafall lätta nog att dra upp och ner. Husbilen är en Dethleff 5380 och boxen en TopBox som ser rejält stor ut.
Det är väl bara att prova och behövs den inte så får jag ta bort den med hjälp av sönerna.

Tack för svaren

MVH
Rainer
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Takbox

Vi har lätta men skrymmande saker i den som utemöbler, solparasoll mm.
 
Toppen