• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ta ut Växellådan på Fiat Ducato

Sommerbo

HBK Medlem
Kommun
Gällstad
HBK-Nr
10580
Medlemskap
2025
Hej jag har lite panik! Jag får inte loss växellådan den hänger kvar på uttrampnings lageret. Det verka som det är ett själjusterade lager. Ett sådant man klickar dit när man montera växellådan.
Jag vill bli väldigt glad om där är någon som har ett bra tips.
:twitcy:

F

F.d. 50772

Guest
Sv: Ta ut Växellådan på Fiat Ducato

Jag tog ett litet munstycke till gassvetsen och skar av solfjädern som håller lagret .sen var det bara att ta bort lådan. Fick ju byta lagret och lamellen men det var därför jag skulle ha bort lådan. Fiat skulle ha 10k för att byta kopplingen.

Stonevalley

HBK Medlem
Kommun
Bollebygd
HBK-Nr
12692
Medlemskap
2025

Hej
Har denna manual på Tyska tyvärr hittar inget vettigt.
Du kan få en kopia vet inte om det är ok lägga upp den här.
Du bor ju inte så långt från mig, du har inte vägarna förbi Bollebygd ?
:)

Bilagor

• Fiat manual.jpg
    Fiat manual.jpg
    224,4 KB · Visningar: 45

Sommerbo

HBK Medlem
Kommun
Gällstad
HBK-Nr
10580
Medlemskap
2025

Tack för de tips jag har fått det är guld värt. Jag fick ut axlen till koppling armen till slut. Där fans ett gäng hål M6 i toppen på axlen. Så jag tillverkade en enkel avdragare och vips va axlen ute. :spinny:

Toppen