• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ta bort fönster i sovalkov

F

F.d. 907

Guest
Jag har en fiat burstner -89 med fönster i fronten av sovalkoven. Nu såg jag till min ilska att fönstret läckte kraftigt så jag är tvungen att riva ur allt i sovalkoven. Efter att ha skärskådat skiten så fick jag idén att ta bort fönstret och sätta igen hålet. Känns ändå inte som en bra idé att ha ett fönster i fronten. Frågan är dock vad man ska använda för att sätta igen hålet, polyuretan eller glasfiberspackel? Någon som har några bra tips? Tack på förhand.

Sv: Ta bort fönster i sovalkov

Den delen som fönstret sitter i skulle jag byta. Lossa listerna ta bort plåten/glasfiber och isolera och sedan täcka med ny plåt/glasfiber. Om det är möjligt.Vet inte var plåten är skarvad. Jag skulle inte spackla igen det stor risk med sprickor. Som sedan resulterar i ny fukt.
Ha det

Tillbaka
Toppen