• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Generell fråga Ta bort bodelsdörrens innerpanel, Adria Coral XL -22

Labbe

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
43177
Medlemskap
2025
Någon som vet hur man ta bort innerpanelen till bodelsdörren på en Adria Coral XL -22? Måste fixa en del som lossnat. Har tagit bort plastclips och handtag, men själva hela dörrpanelen sitter väldigt hårt och vågar inte bända för mycket. Några tips så vore jag tacksam?
/Claes

Bilagor

• IMG_1639.jpeg
    IMG_1639.jpeg
    404,4 KB · Visningar: 45

Adriamatrix

HBK Medlem
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
25294
Medlemskap
2025
Den sitter troligt vis även fast med dubbelhäftande tejp som kan klyvas med en lång smal vass kniv så var det på våran Matrix.
Tråkig rengöring av gamla tejp rester följer jag ersatte plast nitarna med rost fria skruvar och även ny tejp avsedd för fast montage.

Labbe

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
43177
Medlemskap
2025
Tack, det löste sig!
Min dörr satt med en typ av stark dubbelhäftande tejp, förutom 4 clips, papperskorgshållare och stängningshandtag.
Efter jag tagit bort gummilisten så kunde jag arbeta mig uppifrån och ner med en typ vass plastspatel. Jag behövde bara lossa halva dörren för att komma åt det jag behövde. Sedan var det bara att återmontera.

Senast ändrad:
Toppen