• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Töm och fyll på tanken för endast 60 kr

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 14324

Guest
Saxat från First Camps webbplats:

På husbilssemester och befinner dig mellan två destinationer? Då har vi ett erbjudande för dig! Passa på att tömma tanken och fylla på med färskvatten på någon av våra nära 40 destinationer i Sverige!
Varje dag från kl. 12 kan du tömma och fylla på dina tankar i husbilen för endast 60 kr.
För att ta del av erbjudandet rullar du in mot destinationen närmst dig, hojtar till i receptionen och betalar endast 60 kr. Vi släpper in dig och du löser resten. Vips är husbilen redo för nya äventyr!



Fin gest tycker jag genom att tydligt visa att man är välkommen att bara nyttja tömning och vattenfyllning.
För er som besöker eller har besökt dessa platser, ni får naturligtvis skicka in platserna till oss så att vi kan få med platserna i Hbk Husbilsplatser
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest
Senast redigerad av en moderator:

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
60 kronor för denna service är för mig ett överkomligt pris. Jag vill minnas att vi för några år sedan kunde läsa om att campingplatsen i Östersund tog fullt pris för att tömma och fylla vatten, det vill säga samma pris som för att övernatta, det är dock för dyrt, eller snarare ett hån till oss husbilsåkare.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
60 kronor för denna service är för mig ett överkomligt pris. Jag vill minnas att vi för några år sedan kunde läsa om att campingplatsen i Östersund tog fullt pris för att tömma och fylla vatten, det vill säga samma pris som för att övernatta, det är dock för dyrt, eller snarare ett hån till oss husbilsåkare.

Jag håller inte riktigt med dej om att det är ett hån mot oss husbilsåkare. Campingplatser har ju som affärside' att erbjuda övernattning och service till gäster som övernattar på deras plats, inte att tillhandahålla service till ett lågt pris till de som inte är deras kunder, och egentligen bara vill plocka russinen ur kakan. Nu prövar ju First Camp att marknadsföra sig via tömning och fyllning av kringresande husbilar i förhoppningen att man skall vilja stanna på deras platser, det är ju naturligtvis ett val dom kan göra.
 

Micke & Annika

HBK Web
Admin medlem
Inlägg
411
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
29444
Medlemskap
2024
För drygt tre veckor sedan då vi var ute på en liten tur så var vi i skriande behov av att tömma gråvatten men också svartvatten. Ringde en camping som självklart inte kunde erbjuda tömning mot mindre än att vi betalade fullt pris. Så jag tycker det här är helt ok erbjudande och hoppas det sprider sig. Det är ju inte direkt överrepresenterat av ställen att tömma gråvatten på. WC kassett är idag enklare att hitta tömning ställen till då det finns ställen efter våra stora motorvägar.
 
Senast ändrad:

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Jag håller inte riktigt med dej om att det är ett hån mot oss husbilsåkare. Campingplatser har ju som affärside' att erbjuda övernattning och service till gäster som övernattar på deras plats, inte att tillhandahålla service till ett lågt pris till de som inte är deras kunder, och egentligen bara vill plocka russinen ur kakan. Nu prövar ju First Camp att marknadsföra sig via tömning och fyllning av kringresande husbilar i förhoppningen att man skall vilja stanna på deras platser, det är ju naturligtvis ett val dom kan göra.
Jag förstår campingsplatsernas affärsidé att de vill att så många som möjligt och så länge som möjligt anlitar deras tjänster, men att det kan gå till överdrift ibland. Så jag vidhåller min känsla av hån, eller kan det vara lite av utpressning, när det inte finns möjligheter till tömning någon annanstans och kommuner hänvisar oss till campingplatser, oaktat kommunernas ansvar för all hantering av avfallsvatten enligt Miljöbalken.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jag förstår campingsplatsernas affärsidé att de vill att så många som möjligt och så länge som möjligt anlitar deras tjänster, men att det kan gå till överdrift ibland. Så jag vidhåller min känsla av hån, eller kan det vara lite av utpressning, när det inte finns möjligheter till tömning någon annanstans och kommuner hänvisar oss till campingplatser, oaktat kommunernas ansvar för all hantering av avfallsvatten enligt Miljöbalken.

Men då är det väl kommunerna du skall klaga på, inte enskilda näringsidkare? Vad jag vet har man rätt att driva sin verksamhet enligt sin egen
affärside'? Företagen har ju ingen skyldighet att uppfylla kommunens ansvar. Dessutom är det ju lite som att såga på den gren man sitter på att
förenkla för de som inte vill använda campingen, utan bara vill utnyttja vissa faciliteter.
Sedan finns det ju faktiskt en del möjligheter att tömma om man planerar lite, eller tar in på camping var 3:e dag t.ex.
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Men då är det väl kommunerna du skall klaga på, inte enskilda näringsidkare? Vad jag vet har man rätt att driva sin verksamhet enligt sin egen
affärside'? Företagen har ju ingen skyldighet att uppfylla kommunens ansvar.
Men snälla, jag klagar just nu inte på någon näringsidkare eller inte ens på några kommuner, utan jag luftar mina åsikter på Husbilsklubbens forum. Har du problem med detta och måste polemisera om detta ämne också?
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Men snälla, jag klagar just nu inte på någon näringsidkare eller inte ens på några kommuner, utan jag luftar mina åsikter på Husbilsklubbens forum. Har du problem med detta och måste polemisera om detta ämne också?

Och jag luftar mina åsikter över att du anklagar campingägarna för utpressing och hån för att de inte gör som du/vi vill?
Det är inte vad jag är van att se ifrån dej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen