• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tätning handfat?

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Har ett handfat som går att fälla upp i min bil. runt avtömmningsröret ska det sitta en tätningsring, denna har torkat och smulats sönder. var kan jag införskaffa en sådan tätningsring, har provat hos handlaren här men inte lyckats hitta rätt sort. Har kollat i Kamas katalog men där finns den inte vad jag kan se.
Elisabeth
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Tätning handfat?

Det är inte en vanlig O-ring ? Kan du montera bort en del så kan du ta med den till bildelsfirma eller rör-firma så skall det inte kosta många kronor .
Eller om du har ett skjutmått och kan mäta på den så kan jag skicka en till dej .
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Tätning handfat?

Publicera gärna bilderna här också för det ser ut som att man måste plocka ner handfatet från väggen för man för lossa det underifrån och görs inte detta så kommer vatten rinna ner bakom väggen .
På så sätt så flera HBKare se också om min teori stämmer .

Detta gällde även det övre handfatet , jag har inte sett någon där bottendelen med slanganslutning sitter fast i handfatet utan över och underdel är ihopskruvade med packning emellan .

Om du inte kan publicera bilderna så kan jag göra det åt dej .
 
Toppen