Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2026 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
och även privat från visa medlemmar 
Eu:s, Japan, Sovjet och Kinas fiskeflottor har redan fångat all fisk här..
så för att åka hit för att fiska kan ni bara glömma.....
![]()
![]()
![]()
![]()
Stina
Mira
Julian
PS Då ses vi vid Svarta Havet i september?DS
även om jag inte gillar platsen, då här är en mssa turister...
Jag säger bara BRA beslut muskatten! Här kommer en riktig utmaning (inte bara myggen... ; ) på betydligt närmare håll...
... Det finns en automat i nästa by.... Då får du följa med för jag har inte diesel nog för att köra tillbaka säger jag... Båda poliser pratar ochvjag förstår inte ett ord av vad de sa.. Kom med här säger sen ena polismannen....ochså går vi till husbilen... Väl där sträcker polismannen fram handen med mina dokument och säger .... Ta dem och kör nu iväg... Jag tog snabbt mina papper och tackar som man gör här i marocko när man också lägger handen på bröstet där hjärtat sitter.... Phhuu...äntligen har min otur vänt tänker jag... Det tar inte lång tid innan jag är vid första grinden vid gränskontrollen... Jag uppfattar att här är nu mycket minde folk än den dag för 6 månader sedan när vi kom till marock.... En uniformerad man ropar åt mig att jag skall kör in genom grinden....jag kör sakta då öppningen är ganska minimal... Mannen ropar fler gånger att jag skall öka farten....men jag tar det lugnt.... Väl framme vid mannen så säger jag med ett stort leende att detta är ingen ferray.... Han gör bara tecken att jag skal köra vidare.... Men plötsligt hör jag ett ljud som om något skrapar vid en taklucka...jag stannar omedelbart.... Mannen blir irriterad och säger kör vidare, jag står nu ochvblockera hela öppningen till första kontroll.... No säger jag och hoppar ut.... Går baktill och klättrar upp för den fasta stegen.... Precis som jag misstänkte så ligger en man nu på taket av husbilen.... Jag är här väldigt tröta på marockanerna och rytet åt mannen att gå ner... Med min hjälp kom han väldigt snabbt ner, utan att skada sig.... En polisman kommer ochtar honom med sig..... Resten av övergången gick smärtfritt men tog tid.... Diesel räkte till maken men inte mer....