Så ja..! Tusen tack för ert stöd,,,,
Idag var vi hos en advokat, jag hade alla dokument ifrån mitt ärende med mig.
1 jag får lämna landet även om ärendet fortlöpper.
2 läkar intyget på skadorna är en katastrof, det går inte att använda,
3 polisen gjorde fel som inte gjorde en brottsplats undersökning,
4 Det finns en undermening i dombeslutet att mina hundar är agressiva och farliga ??..
5 mycket i utredningen är ord mot ord och det finns ingen som bevisade händelsen,
6 advokat kostnad för att driva ärendet i högre instans max 3500.- Diram (ca 3000.- Skr)
Om jag vill fortsätta så måste jag fixa intyg på hundarnas beteende, skaffa nytt läkarintyg och foton på skadorna (hur det nu skall gå till) och vänta ca två månader på att ärendet kommer upp i rätten.
Max straffet i Marocko för dett han blev dömd för är 1 år. Han fick 2 månader och skall betala mig 3000.- Dirham.... (han blev dömd för att ha slagit en sten i mitt huvud, stenen var avsed för mina agressiva hundar, allt enligt den misstänkte berättelse, och domsstolens beslut) Kan också säga att jag har letat km upp och ner längs hans flyckt väg efter murhammaren, men tyvärr inte hittat den.
Vad kan jag vinna i nästa instans om jag lyckas fixa de nödvändiga papper som behövs ?
Enligt advokaten så tyckte han (som de alltid gör) att i nästa instans är 6 mån fängsel troligt...
Och ett skadestånd på 15 000 dir.
Är det lönt att driva på ?
Med tanke på all den energi jag måste lägga ner för att få killen längre inom lås och bom , så känner jag att jag vill helre lägga den energi på mig själv...
Pengarna jag kan få har jag redan lovat bort till Tarik som har hjälpt mig flera långa dagar genom hela processen... stannar vi här så får han i vart fall minst 3000.- Dir.
Även om jag känner att jag skall kämpa vidare så inser jag att det är bättre att gå vidare i livet, i detta land är jag ganska maktlös utan hjälp från svenska myndigheter...
Men en sak är säker min kamp för att Svenska turister skall får ett bättre stöd/hjälp av UD än vad de kriminella gör kommer att fortsätta... Detta skulle alla här verkar för... för kanske nästa gång är det du som råkar illa ut....
Jag är också¨oerhörd tacksam för all stöd jag fått här på Hbk....

och även privat från visa medlemmar

Så om "han där upp" nu inte har andra saker jag måste gå igenom så kommer vi att påbörja färden till Europa på fredag och jag räknar med att senast vara måndag i Europa...
Efter en fiske resa från Kreta till West Sahara på nästan 10 000 km (enkel väg) så kan jag säga att fisken har vi redan fångar..

Eu:s, Japan, Sovjet och Kinas fiskeflottor har redan fångat all fisk här..

så för att åka hit för att fiska kan ni bara glömma.....
Kram till er alla här på HBK.... från Wovi / Tilka / Peter
För den som vill sätta in sig i hur vårt rovfiske sker här i västa delen av Afrika kan jag rekomendera att läsa bifogad dokument "ett skepp kommer lastat"..