• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tänk om det hade varit ett barn

L

Lelle_22

Guest
Sv: Tänk om det hade varit ett barn

Ett barn skulle aldrig hinna ikapp en katt.
Skulle detta mot förmodan hända vill barn inte bita katter - de blir håriga i munnen.

Lelle_22, hundägare med kopplad hund
 

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Inlägg
1.688
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024
Sv: Tänk om det hade varit ett barn

Som hundägare är man givetvis ansvarig för sin hund. Här kommer hundens ägare att "åka dit"
Normalt får nog hunden se upp, en katt är ju mycket snabbare och tar sig gärna upp på hundens rygg för att attakera ögonen bakifrån.
Vov
Nisse
 

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Tänk om det hade varit ett barn

Med risk för att få mycket"skit".
Givetvis skulle hunden inte varit lös om ägaren inte har pli på den. Men jag kan inte förstå att katter får springa lösa inne i samhällen. På landet går väl bra men annars, Både för katternas skull o för grannar.

/Cecilia
som älskar djur men har fått en del förstört av grannarnas katter + att gubben min är allergisk mot dom.
 
L

Lelle_22

Guest
Sv: Tänk om det hade varit ett barn

Just nu (kl 16) rapporterade en av mina söner (han i Värmland) att det idag strax efter kl. 15 observerats 4 vargar runt knutarna (Ragvaldstjärn - Kymmen strax öster om Gräsmark) Han vågar inte ha sin hund ute. Den kan bli vargamat.
Tur att det inte går några barn lösa ute då.

Lelle_22

Detta var faktiskt ett seriöst inlägg min vana otrogen.
 

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Tänk om det hade varit ett barn

Ja usch så otrevligt. Är inte van vid sånna djur(vargar). Är dom verkligen så farliga för barn? O där har vi ytterligare en anledning till att ha katter inne.
/Cecilia
 
L

Lelle_22

Guest
Sv: Tänk om det hade varit ett barn

Cecilia!

Ingen fara! Vargar kan inte klättra i träd. Inte min hund Hugo heller, men han anser att alla katter borde sitta i träd.

Ibland jagar Hugo katt. När katten stannar, stannar han, då är ju jakten (det roliga) slut. Vad gör han då? Vänder och lyder husses inkallning. Katter ingår ju inte i hundars basföda.

Hemma hos värmlandspojken (han med vargarna runt stugknuten) finns fyra riktig stora, rejäla katter - inte blir dom jagade inte. Dom går inte undan för en hund och då är det inte lika roligt.

Lelle_22
 
F

F.d. 7282

Guest
Sv: Tänk om det hade varit ett barn

En frisk varg äter varken hundar eller små barn !!

// Pär
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.662
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Tänk om det hade varit ett barn

Även vår lilla Charlie gillar att jaga katter och gärna upp i träden. Vad värre är, är att han tidigare inte gjorde skillnad på katt och häst. Han verkade helt övertygad om att eftersom hästarna vek undan när han skällde då ska det väl gå att få upp dom i träden !
Nåja,vi ha lyckats få honom att inse att det är en viss skillnad på häst och katt !

// Göte J
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Tänk om det hade varit ett barn

En frisk varg äter varken hundar eller små barn !!

// Pär

Säkert riktigt i och för sig - men om vargen inte är frisk......? Kan vi be naturvårdsverket om regelbundna inidviduella hälsokontroller på våra vargar så man vet om om man vågar släppa ut hundar eller barnbarn??
:twitcy:
 
L

Lelle_22

Guest
Sv: Tänk om det hade varit ett barn

Han, Zeke, var inte så bra på att springa. Han kunde däremot pusta.
Vad jag kommer ihåg fick han heller aldrig smaka på fläsk.
Lelle_22
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Tänk om det hade varit ett barn

En frisk varg äter varken hundar eller små barn !!

// Pär


Måste tyvärr rätta dej Pär! Vargar äter hundar när de kommer åt dem (speciellt han-hundar), utan att de är speciellt sjuka. Fråga många jägare i värmland!

Mvh
Pilot
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Tänk om det hade varit ett barn

Är det inte så att det farligaste för en jakthund ute i skogen är björn? Det är väl väldigt sällsynt att hund har blivit dödad/uppäten av varg eller?
I Jakt&Jägare stod det nyligen ang. angrepp av björn på hund, att det allt som oftast är jakthundar som försöker ställa björnen, och nallen blir då uppretad och angriper hunden och även i vissa fall jägaren.
Sen läste jag en intressant artikel för några år sedan (det var en dagstidning - inte jakttidning) att djurförsäkringsbolagen hade gjort en undersökning om sina anmälda fall där jakthund hade blivit skadad/dödad. Man var nämligen övertygad om att rovdjur var den enskilt största orsaken till skada/dödsfall på hund (vilket gärna framhålls i media, speciellt jakttidningar), men det visade sig vara helt fel, största risken att dö som jakthund är nämligen husse/matte själv, för vådaskjutning av jakthund var den största orsaken till skador/dödsfall av jakthund.
Media har stort inflytande, men när man granskar och tar reda på verkliga fakta och det då visar sig vara motsatsen till det som står i media, får det sällan någon större uppmärksamhet.
 
F

F.d. 12300

Guest
Sv: Tänk om det hade varit ett barn

Hundar jagar djur som jägaren skjuter varg jagar hund vad är skilnaden Och hur många barn har hund skadat hur många barn har varg skadat ?
 
F

F.d. 10115

Guest
Sv: Tänk om det hade varit ett barn

Hur kan du tycka att den tråd handlar om husbilar? Här handlar det om husdjur:)
 
F

F.d. 4272

Guest
Sv: Tänk om det hade varit ett barn

AW; Länken som du anger leder bara till Blocket och den nyheten finns tyvärr inte där längre?
Vad handlade det hela om?
Intressant att veta eftersom jag inte läst detta från början, utan kikade in här nu.
//Lotta
 
Toppen