Ford Husbil
HBK Intresserad
- Kommun
- Kävlinge
Hej
Jag undrar om någon vet var tändmodulen sitter på en Forde350 husbil 1989
Jag undrar om någon vet var tändmodulen sitter på en Forde350 husbil 1989
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har försökt hitta på nätet men inte lyckatsEnklast är väl att googla: 1989 Ford f350 ignition module location
Pålle
Den modulen sitter på tändfördelaren, men skall finnas som skall sitta vid batteriet men den hittar jag inteKolla här dom har mycket jänki dela.![]()
Tändmodul LX218, Ford 1983-96
Tändmodul LX218, Ford 1983-96.Ersätter art: STMLX218, DY425 med flera.Se Standard Motors om denna passar din bil!På denna artikel kan fabrikat och utseende variera.Säljs styckvis.persaker.se
HejDet fanns 4 motorval på bensin 1989,
Vet du vilken motor du har?
Jag handlar nästan allt till mina usa-bilar från RockAuto, de har "allt" i lager, på Ford har de från 1909 till 2021 årsmodeller.
Priserna är ofta en bråkdel av de svenska, behöver jag delarna snabbt väljer jag dhl express, och efter ca. 3 dar ringer det på dörrenVisa bilaga 198694
HejDet fanns 4 motorval på bensin 1989,
Vet du vilken motor du har?
Jag handlar nästan allt till mina usa-bilar från RockAuto, de har "allt" i lager, på Ford har de från 1909 till 2021 årsmodeller.
Priserna är ofta en bråkdel av de svenska, behöver jag delarna snabbt väljer jag dhl express, och efter ca. 3 dar ringer det på dörrenVisa bilaga 198694
Ja och även databoxen, hittar inte var tändboxen sitter men data boxen sitter under instrumentbrädan på passagerar sidan
Kollade på RockAuto dom hade både tändmodulen och databoxen. Det var ju snabbt, tillkommer det tull och vad kostar frakten om man vill ha det så snabbtHej
Jag har 460 7,5 l
Ja och även databoxen, hittar inte var tändboxen sitter men data boxen sitter under instrumentbrädan på passagerar sidan
Jag vet inte hur det är på din bil, men på vissa jänkare har dom s.k. fuseble link. En klen kabelstump, påskarvad på en grövre kabel, som tjänstgör som säkring, vid t.ex. felkoppling av startkablar. Den brukar sitta vid batteriet eller vid startmotor eller på Ford kanske vid startreläet. Det kan vara svårt att se om den är avbränd. Man får dra i kabeln och känna om höljet tänjer sig. Är ledaren hel inuti, så är det stumt.Någon som har en Ford Econline-89 med 460 som kan hjälpa mig. Förra ägaren hade kopplat + och - fel på batteriet när han skulle starta den med startkablar och nu är bilen rent död inget fungerar ljus, tuta, blinkers. undrar om det finns någon huvudsäkring någonstans