• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tändmodul Ford e350 husbil 1989

Ford Husbil

HBK Intresserad
Inlägg
8
Kommun
Kävlinge
Kolla här dom har mycket jänki dela.
Den modulen sitter på tändfördelaren, men skall finnas som skall sitta vid batteriet men den hittar jag inte
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Det fanns 4 motorval på bensin 1989,
Vet du vilken motor du har?



Jag handlar nästan allt till mina usa-bilar från RockAuto, de har "allt" i lager, på Ford har de från 1909 till 2021 årsmodeller.
Priserna är ofta en bråkdel av de svenska, behöver jag delarna snabbt väljer jag dhl express, och efter ca. 3 dar ringer det på dörrenScreenshot_2020-09-01-20-16-36-988_com.android.chrome.jpg
 
Senast ändrad:

Ford Husbil

HBK Intresserad
Inlägg
8
Kommun
Kävlinge
Det fanns 4 motorval på bensin 1989,
Vet du vilken motor du har?



Jag handlar nästan allt till mina usa-bilar från RockAuto, de har "allt" i lager, på Ford har de från 1909 till 2021 årsmodeller.
Priserna är ofta en bråkdel av de svenska, behöver jag delarna snabbt väljer jag dhl express, och efter ca. 3 dar ringer det på dörrenVisa bilaga 198694
Hej
Jag har 460 7,5 l
 

Ford Husbil

HBK Intresserad
Inlägg
8
Kommun
Kävlinge
Det fanns 4 motorval på bensin 1989,
Vet du vilken motor du har?



Jag handlar nästan allt till mina usa-bilar från RockAuto, de har "allt" i lager, på Ford har de från 1909 till 2021 årsmodeller.
Priserna är ofta en bråkdel av de svenska, behöver jag delarna snabbt väljer jag dhl express, och efter ca. 3 dar ringer det på dörrenVisa bilaga 198694
Hej
Jag har 460 7,5 l
Ja och även databoxen, hittar inte var tändboxen sitter men data boxen sitter under instrumentbrädan på passagerar sidan
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Det tillkommer tull, frakt, sen 25% moms på hela kalaset.
Frakten får du fram ifall du lägger prylarna i varukorgen och har matat in din adress.
OBS! kolla alltid vid köp av flera delar att delarna finns på samma lager, ligger de på olika lager i USA, så drar frakten iväg högt.

Men jämför alltid totalpriset med en svensk leverantör innan du beställer, det kan gå att finna billigare i sverige.

Mitt senaste "fynd" var en luftmassemätare till min Ford F150 Lightning
Pris hos USA Ford Lincoln Chrysler Jeep Dodge Service & Reservdelar :: Grufman Bil AB var 8000sek, + frakt inom sverige, samt 14 dar att få hem den.
Pris hos RockAuto blev för 2st (tog 2 då de var så billiga) med expressfrakt + alla avgifter i sverige, under 3000sek, hemma på 3 dagar !! iofs före corona.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag hade en Mercury från 1976 med 460-motorn, som jag fick byta tändmodul på,
på den satt modulen på vänstra innerskärmen, såg i det närmaste likadant ut som i denna 80-talare

Följ kablarna från fördelaren så borde du finna modulen
 

Ford Husbil

HBK Intresserad
Inlägg
8
Kommun
Kävlinge
Någon som har en Ford Econline-89 med 460 som kan hjälpa mig. Förra ägaren hade kopplat + och - fel på batteriet när han skulle starta den med startkablar och nu är bilen rent död inget fungerar ljus, tuta, blinkers. undrar om det finns någon huvudsäkring någonstans
 

Gotand

FD HBK Medlem
Inlägg
213
Kommun
Gotland
HBK-Nr
4880
Medlemskap
2023
Någon som har en Ford Econline-89 med 460 som kan hjälpa mig. Förra ägaren hade kopplat + och - fel på batteriet när han skulle starta den med startkablar och nu är bilen rent död inget fungerar ljus, tuta, blinkers. undrar om det finns någon huvudsäkring någonstans
Jag vet inte hur det är på din bil, men på vissa jänkare har dom s.k. fuseble link. En klen kabelstump, påskarvad på en grövre kabel, som tjänstgör som säkring, vid t.ex. felkoppling av startkablar. Den brukar sitta vid batteriet eller vid startmotor eller på Ford kanske vid startreläet. Det kan vara svårt att se om den är avbränd. Man får dra i kabeln och känna om höljet tänjer sig. Är ledaren hel inuti, så är det stumt.
 
Senast ändrad:
Toppen