• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tänd ljuset först, drick sedan!

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Detta hände mig för sisådär 25 år sedan


Vi skulle åka till Island med en campinginredd Land Rover. På fredagskvällen hade vi packat bilen klar för att åka med Stena Line till Fredrikshamn tidigt på lördag morgon. Då kom vi på att vi missat diskmedel. Vad göra? Vi tog den påbörjade flaskan i köket. Men för att kunna diska upp efter frukosten hällde jag upp en skvätt i ett glas och ställde på diskbänken.


Nu var allt klart. Vi firade den stundande avresan genom att promenera ner till Kungsportsavenyn och äta en riktigt god pizza på vår favoritpizzeria. Efter detta blev det en skön promenad hem i sakta mak i den ljumma sommarnatten. Dock hade nog pizzan varit lite salt ty min törst gjorde sig alltmer påmind. Det blev bara värre och värre. Till slut var jag så törstig att jag till och med töjde på stegen en aning för att komma fortare hem.

Väl hemma rusade jag ut i köket och greppade första bästa glas och tappade upp vatten. I ett enda drag svepte jag i mig innehållet. Det gick så fort att det var först när glaset var tomt som jag tyckte att det smakade konstigt. När jag tände ljuset såg jag att jag tagit glaset med diskmedel!
 

Hjulnissarna

HBK Medlem
Inlägg
390
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Sv: Tänd ljuset först, drick sedan!

När vi ändå är inne på törst så ...

Detta hände i Grekland för några år sedan. Under packning inför hemfärd så var jag tvungen att temporärt hälla över en skvätt fotogen i en tom vattenflaska som jag ställde i kofferten. Hustrun jobbade på också, solen gassade, minst 30 redan vid 10-tiden, törsten gör sig påmind, vi jobbar på och ... ja - ni förstår resten. Som tur var så hann det bara bli en halv klunk som hon aldrig hann svälja - thank godness. Men smaken var lååååång (skulle kanske en vinprovare uttryckt det)!
Summa summarum - häll aldrig något i en vattenflaska - utom vatten.
 
F

F.d. 2774

Guest
Sv: Tänd ljuset först, drick sedan!

I mitten på -80talet när våra barn var i "vispa-äggåsocker-åldern" så hade våran äldste son gjort sig en laddning en kväll. På morgon när jag städade undan så tog jag glaset för att ställa ut det i köket, och konstaterade då att han inte ätit upp alltihop. "Smålänning" och godisgris som jag är så tog jag skeden och skrapade runt och in in munnen..........men spottade och fräste direkt, det var inte äggtoddy, men vad var det ????
När Mathias kom hem från skolan så frågade jag, och fick ett storgarv till svar.........hårmouse. Än idag så brukar dom fråga mig om jag vill ha en "slick" när dom är hemma och ska fixa till håret :twitcy:
 
Toppen