• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Täcklock diskho

• Startad av Startad av F.d. 55989
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 55989

Guest
Då inget tillbehör finns att köpa enligt ÅF blev det att tillverka eget.
Har även borrat ett 24mm hål i ena hörnet för att enkelt kunna lyfta bort det.

Bilagor

• 2016-04-13 17.49.45.jpg
    2016-04-13 17.49.45.jpg
    5,7 MB · Visningar: 118
  • 2016-04-13 17.58.17.jpg
    2016-04-13 17.58.17.jpg
    5,9 MB · Visningar: 114
Sv: Täcklock diskho

Oj va fint och praktiskt med lite extra avställningsyta i pentryt. Vi har exakt samma utförande på pentryt och skulle behöva lite mer yta.. Tänk om man kunde göra en beställnig av dig.

Så här har Hasse löst problemet med luckan över diskhon. Materialet är massiv ek och ska få slutfinish i år med olja. Ca 15 mm tjock. Jättebra med en extra avställningsyta (säger kockan) och också skärbräde.

En finess är också att vatten kan användas även om locket/brädan är nerfälld genom den urholkning som gjorts. Vi ställer alltid kranen i det läget så att ev dropp kommer ner i diskhon.

Inger o Hasse

En bild till kommer.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    1,1 MB · Visningar: 92

Ringde min ÅF som sa att det inte finns något lock att beställa som tillbehör, så därför gjorde jag ett eget, men i helgen fick jag svar från Adria att det visst finns.

Efter att varit ute på vår premiärtur upptäckte vi att extra uppställningsyta behövs i pentryt, tänkte tillverka ett täcklock likt de som visades i tråden, men det finns tydligen att köpa från Adria, ngn som vet priset ?

Jag har inte hittat någon som säljer men enligt Adria ska din ÅF kunna plocka hem

Efter att varit ute på vår premiärtur upptäckte vi att extra uppställningsyta behövs i pentryt, tänkte tillverka ett täcklock likt de som visades i tråden, men det finns tydligen att köpa från Adria, ngn som vet priset ?

Det kostar 900 kr jag beställde ett men har väntat i två månader så jag kroknade och gjorde ett själv

Det kostar 900 kr jag beställde ett men har väntat i två månader så jag kroknade och gjorde ett själv

Apropå vänta så knäckte jag ett stag mellan lådorna i höstas, beställde i oktober och kunde hämta det i slutet av ferbruari. Man har tydligen inget i lager, man tillverkade nytt i Sloveninen där Adria byggs.
Tur att bilen vinterförvarades under tiden.

Den här brickan (Snudda från Ikea) funkar bra och kostar inte multum, jag skruvade bort snurrfunktionen, och den sidan använder vi som skärbräda & serveringsbricka och ovansidan som täcklock över diskhon. Jag borrade ett hål i ena kanten för att enkelt kunna lyfta upp den, med lite olja för skärbrädor i trä så håller den sig fin.

//Tommy

Bilagor

• Skärmklipp 2016-05-11 14.11.23.png
    Skärmklipp 2016-05-11 14.11.23.png
    159,6 KB · Visningar: 112

Täcklock från Ikea efter som jag saknade ett fick jag göra ett eget .

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    679,5 KB · Visningar: 55
  • image.png
    image.png
    1,9 MB · Visningar: 52

Syns väl inte På din husbil vad det är för diskho, hur menar du nu?

Jag tror nog att jag får skriva i min egen tråd :blabla:xxxxxxxxxxxxxxxxxx/HBK-webb

Nej just det du är ju inte ens betalande medlem i klubben, inte undra på att du inte kan se vad jag har för diskho i min husbil.

//Tommy

Tillbaka
Toppen