• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Systemåterställning på ACER 7520

H

hianders

Guest
Hej datorkunniga!

Kan någon tipsa mej om hur en systemåterställning skall genomföras på en ACER Asp. 5720? Denna manöver funkade inte heller på vår återlämnade ACER 5600!? Jag gjort många återställningar på andra datorer utan problem. Den nya datorn har Win. Vista Home Premium. På Win. XP finns en spärr som kan ställas av eller på för återställningsfunktionen, kan det finnas en sådan spärr i Vista också?
Detta är en mycket viktig funktion i datorn.

Hasse A



 

Geje

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
1046
Medlemskap
2024
Sv: Systemåterställning på ACER 7520

Ej så datorkunnig men jag har lillebror Acer 5520 med Windows vista home premium som jag lyckats ställa in så säkerhetskopiering för en eventuell systemåterställning sker en gång per vecka vid en tid jag själv bestämt.

Klicka nere till vänster på startknappen,

sedan på Hjälp och support,

skriv systemåterställning i sökrutan och klicka så får du upp hur du aktiverar/inaktiverar systemåterställning och sen får man läsa sig vidare.
icon1.gif


Ett enklare sätt är att klicka 1. startknappen 2. kontrollpanelen 3. system och
underhåll 4. säkerhetskopiering och återställning.

Hoppas det kan vara till någon hjälp.

(är efter en inlärningstid mycket nöjd med vista och vill inte tillbaka till XP men det tar lite tid att lära om) MVH Roger
 
Senast ändrad:

Chris o Benny

HBK Medlem
Inlägg
383
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2024
Sv: Systemåterställning på ACER 7520

Vista HP är inte ett OS som är värt namnet. Byt till XP pro! Hälsningar från en som dagligen tampas med datorer.
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Systemåterställning på ACER 7520

Vista har jag ej mycket över för heller efter strul med sonens dator ,alla grejor i datorn var gjorda för vista gick ej att köra in xp utan en massa byte av delar i datorn.Men hur de kan sälja vista datorer som har alldeles för dåligt med ramminne i det är en annan fråga ./susanne
 
Toppen