• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Här kan du skriva synpunkter och frågor om vårt nya Forum.

Innan du skriver din fråga, titta under Hjälp och Vanliga frågor FAQ om du hittar svaret där.
Titta också gärna igenom våra Informationsfilmer, kanske du hittar svaret på din fråga där. Du hittar filmerna om du klickar på Hjälp, de finns i rutan till höger, Hjälp med hemsidan.​
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Vill sortera de senaste inläggen först men hittar inte denna inställning
Lennart
Du hittar den om du placerar muspekaren på ditt inloggningsnamn och sedan klickar på "Inställningar".
Längst ner på sidan finns den inställningen.
OBS, Nyaste först agerar fel i vissa sammanhang, se text i rutan.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Jag tycker det är helt förkastligt med vit bakgrund, det blir svårläst.
Vad var det för fel på den gamla bakgrunden?
Vi har valt bland 4 olika teman för hemsidan.
Det gäller att hitta den som passar för alla terminaler, PC, LapTop, surfplatta, telefon.
Denna var den bästa.
Kanske det är ovant att se sidan så, hoppas du kommer att trivas med den.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
För kännedom. På en dator så kunde jag inte logga in, fick besked att jag försökt med fel lösen för många gånger. Bytte dator till denna och loggade in och fortsatte med inlägg på spåret. När jag rotade runt så helt plötsligt så slängdes jag ut men det gick att logga in igen. Gick tillbaks till den andra datorn och loggade in där också.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
För kännedom. På en dator så kunde jag inte logga in, fick besked att jag försökt med fel lösen för många gånger. Bytte dator till denna och loggade in och fortsatte med inlägg på spåret. När jag rotade runt så helt plötsligt så slängdes jag ut men det gick att logga in igen. Gick tillbaks till den andra datorn och loggade in där också.
Det är lite instabilt just nu för en användare beroende på att vissa justeringar görs.
Det kan resultera i att man blir utslängd, att det påstås att man gjort för många inloggningsförsök etc.
Det stabiliseras inom kort.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.765
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Jeg savner muligheden for at "ignorere denne tråd", som fandtes i det gamle forum.

Eksempel:
Tråden "På spåret, del 3 2011/15" har jeg i det gamle forum ignoreret på side side 709, og nu er der 778 sider. Det vil sige at jeg mangler at læse 69 sider i en tråd, jeg ikke har lyst til at følge.

Hvis jeg ikke kan ignorere, vil tråden hele tiden st øverst, når jeg søger efter Nye Indlæg, og det er lidt irriterende, da der findes mange tråde, som jeg ikke har lyst til at læse.

Jeg har kigget alle instruktionsfilm igennem, uden at finde vejledning.

Findes muligheden for at "ignorere denne tråd" i det nye forum?
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.636
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Trycker på " Gå till första olästa" i en tråd. Hamnar ett par sidor bak. Fler som har det problemet, eller är det någon inställning?
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.765
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Trycker på " Gå till första olästa" i en tråd. Hamnar ett par sidor bak. Fler som har det problemet, eller är det någon inställning?

Det samme sker for mig. Jeg skal også læse indlæg som nye, selv om jeg allerede læste dem inden nytår.

Jeg antager, at de er cookies som ikke sidder helt rigtigt efter overgang til nyt programvare.

Det er bare at blade frem;)
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Gör jag fel varje gång jag startar upp hemsidan måste jag logga in med användar namn och lösenord, fast jag fyller i rutan om att spara uppgifterna.
Det har varit lite instabilt under dagen vilket resulterat i ofrivillig utloggning, du har använt för många inloggningsförsök och liknande.
Detta skall förhoppningsvis vara löst nu.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Bara varit inne i 10 minuter och tycker det ser riktigt trevligt ut.

Spontant reflekterade jag direkt över en grej som jag ger i förslag på justering nu innan jag glömmer bort det :):
När trådarna listas visas trådarna snyggt och tydligt i fetstil till vänster precis som vanligt.
Till höger i kolumnen "Senaste inlägg" listas bl.a. vem som gjort senaste inlägget(fetstil) och när det gjordes(nedtonat).

Här i högerkolumnen föreslår jag att dessa 2 byter plats så att tidpunkten för senaste inlägget istället står överst och i fetstil och att vem som gjort inlägget tonas ner och hamnar under.
Det är ju oftast det sista inlägget man vill klicka sig fram till från listan så det blir då mer intuitivt och tydligt att det är tidpunkten man skall klicka på..

Det blir kanon det här.:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen