• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Har funnit en liten egenhet när jag loggar på en tråd jag varit aktiv i. Så fort jag öppnar tråden kommer jag till mitt senaste inlägg, trots att det finns, säkert 15 eller fler nya inlägg efter mitt inlägg. Jag förväntar mig att komma till det senaste inlägget när jag öppnar tråden. Kommer detta att rättas?
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Jag hittar, men jag tycker det är sämre än tidigare. Nu måste jag anstränga mig, det behövdes inte förut. Tycker det är synd att rubrikerna försvann. Fattar inte att man satt en chatt där istället. Men jag är väl ensam om denna synpunkt kanske???
 
F

F.d. 32985

Guest
Har funnit en liten egenhet när jag loggar på en tråd jag varit aktiv i. Så fort jag öppnar tråden kommer jag till mitt senaste inlägg, trots att det finns, säkert 15 eller fler nya inlägg efter mitt inlägg. Jag förväntar mig att komma till det senaste inlägget när jag öppnar tråden. Kommer detta att rättas?
För att komma till sista inlägget inträden markerar du enligt rödmärkt på bilden.
 

Bilagor

  • B549E084-FF23-48FF-9942-2E91D69AEA88.jpeg
    B549E084-FF23-48FF-9942-2E91D69AEA88.jpeg
    549,7 KB · Visningar: 36

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jag hittar, men jag tycker det är sämre än tidigare. Nu måste jag anstränga mig, det behövdes inte förut. Tycker det är synd att rubrikerna försvann. Fattar inte att man satt en chatt där istället. Men jag är väl ensam om denna synpunkt kanske???
Vi hade långa diskussioner och flera varianter beträffande genvägarna under utvecklingsperioden, och då även kopplat till om vi skulle ha en bättre chat installerad eller inte.
Det slutade med denna kompromiss. Förslagsvis kör vi så här och blir klokare under en tidsperiod, hittar vi/någon en bättre lösning får vi implementera den i ett andra steg. Vår ambition måste vara att successivt göra siten allt bättre.
Att i stället ha en full lista genvägar i högerkolumnen kommer dock att påverka relativt många funktioner.
Undvikande svar? :oops: Ja, men kanske någon annan i referensgruppen kan komplettera svaret?
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Tack! Bra svar. Men jag har ju min åsikt ;) . Tycker att man istället kunnat som kompromiss ha en rubrik (ev. överst) med Chatt som man kan utöka eller minska. Tyckte det var suveränt med alla ämnen på högersidan med rubriker i PC version. För padda och mobil förstår jag att det inte får plats. Hoppas att det bara har påverkat användandet för mig och ingen annan. Men det går nog att mäta på något sätt.
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Jag kommer att ledsna tyvärr, om jag måste - som nu - hålla på och logga in varenda gång. Bockar för att behålla inloggningen naturligtvis. Måste göra det på alla mina enheter, både telefonen och en liten o en större padda. Nyss fanns det inte ens inloggning på sidan jag kom till, fick klicka på en länk där man kunde registrera sig som ny användare för att komma dit.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Jag kommer att ledsna tyvärr, om jag måste - som nu - hålla på och logga in varenda gång. Bockar för att behålla inloggningen naturligtvis. Måste göra det på alla mina enheter, både telefonen och en liten o en större padda. Nyss fanns det inte ens inloggning på sidan jag kom till, fick klicka på en länk där man kunde registrera sig som ny användare för att komma dit.
Jag kan titta förbi efter boulen på tisdag (om jag är frisk) och kolla så att du har det rätt inställt. För mig har just detta med inloggningen inte varit något problem.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jag kommer att ledsna tyvärr, om jag måste - som nu - hålla på och logga in varenda gång. Bockar för att behålla inloggningen naturligtvis. Måste göra det på alla mina enheter, både telefonen och en liten o en större padda. Nyss fanns det inte ens inloggning på sidan jag kom till, fick klicka på en länk där man kunde registrera sig som ny användare för att komma dit.
Jag klarar tyvärr inte att redogöra för varför, men jag vet att våra tekniker jobbar med frågan.
Det får naturligtvis inte hända det du beskriver. Jag ska försöka gräva lite i frågan.
 
4

4 JO

Guest
@SirMcLain I höger kolumnen under chatten har du en del kategorier från olika delar av forumet. Håll musen över eller klicka på rubrikerna så har du mycket som ligger under.

@Majzzan Ha tålamod. Det finns ett tekniskt problem gällande inloggningarna som vi arbetar med för att komma till rätta med.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
@SirMcLain I höger kolumnen under chatten har du en del kategorier från olika delar av forumet. Håll musen över eller klicka på rubrikerna så har du mycket som ligger under.
Jo jag har sett det. Man kan ju undra varför inte alla rubriker som förut är där??? De får ju plats. Och hur chatten blev viktigare en hela innehållet i forumet har jag lite svårt att fatta? Det hade ju bara behövt vara en rubrik som man kan utöka.

För mig betyder detta extra klick. Förut såg man all kunskap i rubriker direkt utan att behöva söka efter den.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Jo jag har sett det. Man kan ju undra varför inte alla rubriker som förut är där??? De får ju plats. Och hur chatten blev viktigare en hela innehållet i forumet har jag lite svårt att fatta? Det hade ju bara behövt vara en rubrik som man kan utöka.
@SirMcLain Prøv den venstre av de små pilene øverst i chat boksen :D du kan nederst i den menyen velge hvor du vil ha chatten - eller fjerne den helt.
 

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Jag kommer att ledsna tyvärr, om jag måste - som nu - hålla på och logga in varenda gång. Bockar för att behålla inloggningen naturligtvis. Måste göra det på alla mina enheter, både telefonen och en liten o en större padda. Nyss fanns det inte ens inloggning på sidan jag kom till, fick klicka på en länk där man kunde registrera sig som ny användare för att komma dit.


Har exakt samma problem trots jag rensat cashar som jag blev uppmanad göra när jag ställde frågan, varför?

Ett ytterligare problem jag ställts inför trots jag studerat infofilmerna är: Hur fasiken skriver jag ett inlägg i en redan befintlig tråd utan att citera? Starta ny tråd förstår jag men ett inlägg utan citat begriper jag inte, börjar säkert bli senil.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Hmm!

Jag har ju en signatur som ska komma automatiskt efter varje inlägg. Men det verkar inte dyka upp?
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Profilsida - Inställningar - Visningsläge - Nyaste inlägg först. Funktionen saknar stöd för vissa funktioner. Läs om problemen i FAQ
Min fråga 1: Var hittar jag FAQ? Alternativt: Vilka är problemen?
Min fråga 2: Fick jag svar på min tidigare fråga om svarsrutan (den jag skriver i just nu), kan flyttas längst upp i tråden vilket vore mer logiskt (i min mening) om man har "Nyaste inlägg först".
Eller har ni argument som talar emot min mening?:(
:bye:Julian:)
PS Jag är fortfarande mycket nöjd med "nydaningen", det blir bara bättre hela tiden, möjligheten med att "droppa" bilder i inläggen funkar kanon!DS
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Glömde en fråga!
Finns det någon bra funktion för "Utskriftsvänlig format" av hela eller delar av tråden, så som det fanns i den gamla sidan. Ctrl+c (kopiera) och Ctrl+v (klistra in) kan jag redan men det är för omständigt.
/Julian
PS Min nygjorde Signatur komm inte heller med! DS
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Hur fasiken skriver jag ett inlägg i en redan befintlig tråd utan att citera? Starta ny tråd förstår jag men ett inlägg utan citat begriper jag inte, börjar säkert bli senil.
Nu skall vi inte bli ledsna Kjell (/Britt)! Ny gryning, nya satsningar, nya vinster!
Klubben har ingen nattbemanning! Bara jag som är aktiv.:)
Formuläret (rutan) för "Nytt inlägg" finns längst ner men glöm inte trycka på Svara-knappen.
Den ruta skulle jag gärna vilja ha längst upp, då hade du säkert hittat den!:wink:
Vill minnas att vi träffades för minst fem år sedan på Parque da Palmeira i Albufeira. Fasiken vad tiden går men minnet är det (ännu) inget fel på! Ha det så himla bra!
VH Julian
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Blir bra det här!
Det finns inget alternativ för "nattsida" man kan aktivera?
Skärmen blir som en strålkastare när man öppnar sidan i mörkret. :)

Edit: Det var ett helt fotbollslag före mig på den bollen såg jag nu. ;)
 
F

F.d. 53814

Guest
Förutom att jag vill kunna välja bort att se rutan med kommande träffar så kommer det nu upp ett fält med klubbinfo. Där fins en knapp att klicka på för att välja om jag vill se det eller ej, väljer jag att dölja så försvinner texten, till nästa gång jag besöker forumet, då är den där, lika fxn.
Förmodar att någon kaka inte är färdiggräddad?
Kör Mac OSX och Chrome.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen