• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Är säkert jag som är trög..... :)
Men hur hittar jag de bilder som jag lade in i gamla forumet ?
Kollar på Galleri, "Medlemmars egna foton", "mina kort", o.s.v. men fattar
ingenting!!!
Känns som jag skulle vilja makulera mitt gamla album, men hur hittar jag det ?
// Janne
 
F

F.d. 14324

Guest
Janne, vad jag kan se så har du aldrig laddat upp något till fotogalleriet i gamla forumet och därför har du inte heller varken foton eller album i det nya forumets galleri.
Om man klickar på sin avatar så finns det länkar till sitt materal i tex visa upp, galleriet, bloggen, mfl, om man har laddat upp något till de funktionerna. Jag kan inte se några såna länkar för dig.

Mvh jocke
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Janne, vad jag kan se så har du aldrig laddat upp något till fotogalleriet i gamla forumet och därför har du inte heller varken foton eller album i det nya forumets galleri.
Om man klickar på sin avatar så finns det länkar till sitt materal i tex visa upp, galleriet, bloggen, mfl, om man har laddat upp något till de funktionerna. Jag kan inte se några såna länkar för dig.
Mvh jocke

Det var besynnerligt!! :(
Hade säkert 40-50 foton upplagda där, men har ni sanerat bort dom så behöver jag
ju inte göra det själv
// Janne
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Jag ska kolla mer på det, det kan ju ha hänt nåt efter vägen. För om du laddat upp bilder där så ska de finnas där.
Mvh jocke

Lägg inte ned mer tid på detta.
Är dom borta så var det ju det jag ändå ville göra!
(Tänk om jag tog bort dom i gamla och har lyckats förtränga det:))
// Janne
 
F

F.d. 14324

Guest
Leifw och Janne, jag har på ett sätt kunnat kontrollera och återskapa problemen ni har med brusten tillgång till material i galleriet.
Jag vet inte vad det beror på eller vad man kan göra åt det, men jag har tillräckligt på fötterna för att bolla över detta till teknikerna och säga att vi har ett problem.
Tack för att ni säger till när ni ser saker som inte fungerar som det är tänkt. Lite olyckligt att det just i det här fallet är funger helt perfekt för mig, det gjorde att det tog en extra stund för mig att inse att problemet faktiskt fanns där. :)

Mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest
Kan man slippa annonserna på något sätt?

Ett sätt man kan göra det på, lätt omständigt men den väg jag har gjort det på och det kanske kan fungera för dig också.

Steg 1, Knappen för senaste inlägg, om du vill göra på samma sätt som mig så vänj dig med att använda den istället för knappen Forum:

upload_2018-11-1_21-23-57.png

Steg 2, ignorera de forumdelar du inte vill se i listan med senaste inlägg, inne i varje forumdel finns en knapp att trycka på för att ignorera forumdelen:

upload_2018-11-1_21-44-39.png


Så gör jag för att filtrera bort annonser och ett par andra forum som jag inte behöver se hela tiden, när jag vill titta på just de forumdelarna jag ignorerat så finns knappen för det upp till höger i andra menyraden:

upload_2018-11-1_21-26-25.png

Så för mig handlar det egentligen inte om att ignorera något, bara att filtrera bort en del saker ur flödet som jag väljer att fokusera på vid andra tillfällen.
I kombination med att följa vissa andra forum så har jag hittat en nivå som fungerar hyggligt för mig.

mvh jocke
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Leifw och Janne, jag har på ett sätt kunnat kontrollera och återskapa problemen ni har med brusten tillgång till material i galleriet.
Jag vet inte vad det beror på eller vad man kan göra åt det, men jag har tillräckligt på fötterna för att bolla över detta till teknikerna och säga att vi har ett problem.
Tack för att ni säger till när ni ser saker som inte fungerar som det är tänkt. Lite olyckligt att det just i det här fallet är funger helt perfekt för mig, det gjorde att det tog en extra stund för mig att inse att problemet faktiskt fanns där. :)

Mvh jocke

Tack tack nu kan jag se mina bilder igen hade saknat ett par gamla.

Hälsningar Leif
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Leifw och Janne, jag har på ett sätt kunnat kontrollera och återskapa problemen ni har med brusten tillgång till material i galleriet.
Jag vet inte vad det beror på eller vad man kan göra åt det, men jag har tillräckligt på fötterna för att bolla över detta till teknikerna och säga att vi har ett problem.
Tack för att ni säger till när ni ser saker som inte fungerar som det är tänkt. Lite olyckligt att det just i det här fallet är funger helt perfekt för mig, det gjorde att det tog en extra stund för mig att inse att problemet faktiskt fanns där. :)
Mvh jocke

Bra jobbat!
Nu kan jag se bilderna igen, dom är så vackra så dom får nog vara kvar....:) :)
// Janne
 
F

F.d. 14324

Guest
Perfekt: :)
dom är så vackra så dom får nog vara kvar....:) :)

Självklart ska de vara kvar! :)

Och nu kan jag väl passa på med ett forumtips:
Det är rätt lätt att återanvända bilder från galleriet i vanliga inlägg om man vill. (nu när kopplingen finns)
Genom att trycka på kamerasymbolen i texteditorn när man skriver ett inlägg så kan man enkelt hämta bilder eller film från galleriet.
När man tryckt på kameran så visas allt man har i galleriet under rutan man skriver i.

Vill ni testa så finns testforumet här: https://www.husbilsklubben.se/forums/forums/testforum.27/
(skapa en ny tråd där eller sno/kapa en befintlig)

Skärmklipp.PNG
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Minnet är kort sägs det. Så jag kan ha fel men var det inte så att det stod datum när man besökt en ställplats i vår ställplatslista i gamla forumet?

Om inte så skulle det vara bra om denna uppgift infördes. Det är viss skillnad på om en ställplats besökts senast för nio år sedan eller för nio veckor sedan. Jag har inte använt listan med ställplatser tidigare utan mest stannat där jag just för tillfället råkar finna en lämplig plats vid lämplig tid. Under denna resa som just nu pågår har jag ändrat taktik lite för att testa detta med att planera lite i förväg. Jag har då märkt att en del platser inte stämmer längre även om de har varit besökta. Men besöken kan ju ha varit för länge sedan när platsen lades ut vilket inte framgår av listan "NN har besökt detta". Kanske något att sätta upp på önskelistan?
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.500
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Kan man aktualisera/lyfta fram en gammal annons på något vis eller måste man ta bort den och lägga dit den igen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen