• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 14324

Guest
Okej, om du vill kanske jag kan leta fram tråden du letar efter så att du kan följa den igen, hör av dig via pm/diskussion eller skriv det här så kan jag göra ett försök att leta fram tråden.

mvh jocke
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Vart hittar jag sidan annonser?
Här till exempel (en genväg till annonserna):

01.png

Du kan även scrolla ned under senaste inlägg listan - där kommer alla forumen ...
En tredje variant är att klicka på denna knapp:

02.png

Då får du ett fönster med alla genvägar, bl a till Annonsforumet
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Hej
Bryr mig inte om det men kommer inte ihåg allt nu i efterhand
Synd bara att dom har försvunniit. Det var bl.a en om en annorlunda inkoppling av
en Ctec Dual och flera. Om dessa finns tyvärr massor av förslag
Trodde faktiskt att allt sparades från tidigare sidan
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Hej Knut.
Jag har stängt av stavningskontrollen, det fungerar lite bättre men inte helt perfekt. Jag hittar kanske felet efterhand.
Jag använder mig av SwiftKey tangentbord.

Krister.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Swiftkey med sine swipes ga jeg opp for et par år siden, den plukket for meg ofte mer enn en bokstav om gangen. Men en ting var den flink til, den husket hvilke ord jeg brukte ofte og kom opp med disse før jeg rakk å sette fingeren på tastaturet :D. I Android 8 bruker jeg nå standard google keyboard med flere språk, to varianter av engelsk plus norsk og svensk. Selv om denne og støtter swipes så plager det ikke meg.

Men dine problemer er større enn de jeg hadde. Du finner Google keyboard under Gboard på playstore.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Hej
Bryr mig inte om det men kommer inte ihåg allt nu i efterhand
Synd bara att dom har försvunniit. Det var bl.a en om en annorlunda inkoppling av
en Ctec Dual och flera. Om dessa finns tyvärr massor av förslag
Trodde faktiskt att allt sparades från tidigare sidan
Ser ut til at det er en database tabell som ikke er konvertert. Vet ikke om det er mulig å konvertere denne.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.740
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Ok och ja, man kan väl säga att de beskärs/kapas i visningen i de mindre sammanställingsrutorna:

Visa bilaga 145308
Visa bilaga 145309
Dilemmat är väl att kunna får plats med alla annonser utan att slösa med utrymmet kontra tekniken för bildvisning. Ska man visa hela bilden ("liggande i stående ruta") med samma utnyttjande av sidan måste bilderna göras mindre.
Jag vet att vi hade ett problem i samband med att vi plockade över bilderna på husbilsplatserna:
  • De var lagrade som miniatyrer i vB och är det fortfarande i xF, något som fortfarande styr miniatyrstorleken (bilderna i vB fanns inte kvar i originalstorlek)
Men, jag vidarebefordrar problemet till utvecklingsteamet för begrundande!

Kan man inte lägga annonserna i tabellform, texten till vänster och bilden till höger, det borde bli betydligt mera överskådligt? Och bilderna kan få ett format som fungerar?
 
4

4 JO

Guest
Kan man inte lägga annonserna i tabellform, texten till vänster och bilden till höger, det borde bli betydligt mera överskådligt? Och bilderna kan få ett format som fungerar?
Bilderna som visas när man kikar på annonsflödet, alltså sidan med alla annonser med bild och kort text, är en liten kompromiss för att användarna inte ska behöva beskära och formatera bilderna för att passa sidan.
Tror att många kommer få problem att skapa bilder om de måste ha ett visst angivet format.

Nu beskärs bilderna automatiskt med utgångspunkt från centrum och den får då sitt stående format som det är nu, även om bilden från början var i liggande format, den behåller dock proportionerna även om en del kanske inte syns på bilden.
Detta för att alla bilder på sidan ska få samma format och även fungera i mobila enheter. Om bilderna inte har samma format så kan det upplevas som att bilderna hoppar omkring på sidan och placeras på olika sätt, man får inte heller den uppbyggnad i rutmönster som det nu är på en dator.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Kan jag hitta alla mina inlägg el svar i alla trådar under min medlemstid?
Hur i så fall?
Lerar nämligen efter mina försvunna sparade trådar eftersom jag ibland ställde vissa frågor i dom
På så sätt borde jag kanske hitta några av dem
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Kan jag hitta alla mina inlägg el svar i alla trådar under min medlemstid?
Hur i så fall?
Lerar nämligen efter mina försvunna sparade trådar eftersom jag ibland ställde vissa frågor i dom
På så sätt borde jag kanske hitta några av dem

Hej Affezell

Klik på dit brugernavn øverst til højre på siden

Klik på "din profilside"

Klik på fanen "Postade" ved siden af seneste aktivitet.

Scroll ned til bunden og klik på "Hitta alt material av Affezell" eller "hitta alle tråder av Affezell"

så får du frem alt du har skrevet også i tediligere forum
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag tycker att det här forumet är det bästa jag sett hittlls, det kräver säkert en massa arbete och jag är djupt tacksam för det arbete de lägger ned, skulle inte ha något emot om de ökade medlemsavgiften något med tanke på allt arbete.
Jag har sparat tusentals kronor för all hjälp jag fått här genom åren, hoppas fler vill visa sin tacksamhet, det finns människor som har som yrke att serva husbilar som svarar gratis här ge dom kredit för det!
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.740
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Bilderna som visas när man kikar på annonsflödet, alltså sidan med alla annonser med bild och kort text, är en liten kompromiss för att användarna inte ska behöva beskära och formatera bilderna för att passa sidan.
Tror att många kommer få problem att skapa bilder om de måste ha ett visst angivet format.

Nu beskärs bilderna automatiskt med utgångspunkt från centrum och den får då sitt stående format som det är nu, även om bilden från början var i liggande format, den behåller dock proportionerna även om en del kanske inte syns på bilden.
Detta för att alla bilder på sidan ska få samma format och även fungera i mobila enheter. Om bilderna inte har samma format så kan det upplevas som att bilderna hoppar omkring på sidan och placeras på olika sätt, man får inte heller den uppbyggnad i rutmönster som det nu är på en dator.

Har du tittat på bilderna på en datorskärm? Alla är kraftigt deformerade och behåller definitivt inte proportionerna, så kan vi väl inte ha det?
 
F

F.d. 14324

Guest
Montreal, kan du ta en bild på hur det ser ut för dig och lägga in i tråden?
Gäller det alla bilder för alla annonser eller enstaka?
Jag tittar på annonserna med både mobil och dator men ser inget bekymmer med bilderna vid en snabb koll.

Mvh jocke
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Hej Affezell

Klik på dit brugernavn øverst til højre på siden

Klik på "din profilside"

Klik på fanen "Postade" ved siden af seneste aktivitet.

Scroll ned til bunden og klik på "Hitta alt material av Affezell" eller "hitta alle tråder av Affezell"

så får du frem alt du har skrevet også i tediligere forum
Tack,har nu hittat var jag söker. Gick in och provade men går det bara att hitta inläggen bakåt i tiden
Vill nu backa tillbaka för att se öka igen men måste man börja om från början igen?
Kan man alltså inte gå fram och tillbaks ibland alla inläggen?
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Kan man alltså inte gå fram och tillbaks ibland alla inläggen?

Jeg vedlægger et billede af hvordan det ser ud hos mig.
Screenshot-2018-2-14 Sökresultat Husbilsklubben se.png

Som du kan se i den røde ring, så har jeg 25 sider med gamle indlæg. Ved at klikke på de grå felter med tal kan du springe frem og tilbage, eller du kan trykke næste eller forrige.

Leder du efter noget specielt, så kan du søge i det hvide felt ud for Hem>Sök> som er lige over ordet Sökresultat.

Jeg håber dette var en forklaring på det du søger.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Tack,har nu hittat var jag söker. Gick in och provade men går det bara att hitta inläggen bakåt i tiden
Vill nu backa tillbaka för att se öka igen men måste man börja om från början igen?
Kan man alltså inte gå fram och tillbaks ibland alla inläggen?
Du kan ju använda sidnumren, t ex börja på sidan 32, läsa dessa, sedan gå till sida 31, etc (du har även Föregående/Nästa att välja på bredvid sidnumren):

02.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen