• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synliga HBK-dekaler. Bra!

Ami

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2024
Jag satt nu mella kl. 14,00-14,30 på min inglasade balkong och åt lunch. Under den tiden passerade TRE st husbilar med HBK-märke. BRAVO. Och välkomna till Strömstad. Ni körde Oslovägen (Norra infarten) mot centrum och jag bor mitt emot roddklubben (två våningar över Systembolaget). Trevligt att se tre st. på en halvtimma. VÄLKOMNA!!!
BOH HBK681:yes:
 

Ronnie 690

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
690
Medlemskap
2025
Sv: Synliga HBK-dekaler. Bra!

Hej BOH

Kommer att köra förbi Dig imorgon middag-em, då vi är på väg till Oslo, men först ner till hamnen för att köpa många kilo räkor!! Då ser du en till bil med HBK dekal

hälsar Ronnie
 
F

F.d. 55349

Guest
Sv: Synliga HBK-dekaler. Bra!

Ronnie, ta vägen förbi Lions lotteristånd i hamnen. De har räkor i vinst och har du tur står BoH och säljer dem. Hälsningar Rolf HBK 3632
 

Ronnie 690

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
690
Medlemskap
2025
Sv: Synliga HBK-dekaler. Bra!

Tack Rolf

Ska leta reda på Lions lotteriet, ska ha med mig 3-4 kg till Oslo så det blir nog många lotter....

Hälsar Ronnie
 

Ami

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2024
Sv: Synliga HBK-dekaler. Bra!

Tyvärr så tog räkorna slut i går! Välkomna nästa år!
Hälsn. BOH HBK681:yes:
 

framsidan

FD HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Sv: Synliga HBK-dekaler. Bra!

Vi tycker också det är trevligt med HBK dekaler men är mycket tveksamma till nummret.

Idag när dom flesta har laptop med sig, är det så enkelt att kolla vem det är som är ute.

Även för dom som inte är ute i ärligt syfte...... Skall man skylta med att man inte är hemma så att det är fritt fram att rensa hemmet?
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Synliga HBK-dekaler. Bra!

Men kan man verkligen komma åt medlemsuppgifter utan att själv vara medlem? Det tror inte jag iallafall. Jag tror heller inte en tjuv registrerar sig här för att kunna komma åt dessa uppgifter för att sen kunna göra inbrott...
Då är det betydligt enklare att ta reda på ägaren till bilen via registreringnumret, det kan man få på SMS direkt...
 
F

F.d. 10115

Guest
Sv: Synliga HBK-dekaler. Bra!

Tyvärr,sms-tjänsten upphörde i Juli 2009.
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.432
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Synliga HBK-dekaler. Bra!

Som Ludde Kuddsson skrev så måste man var medlem för att komma åt medlemsuppgifterna.
Och detta är inga uppgifter klubben lämnar ut till någon som frågar.

Men vem som helst kan få reda på vem som äger en bil om man har registreringsnumret
och få de uppgifterna via fax.

Nyttan med dekaler och siffror som vi märker när vi är ute på vägarna, är att det öppnar möjligheterna till kontakt med andra medlemmar.
Så vi fortsätter att synas

Carina & Gunnar
 
Senast ändrad:
F

F.d. 10115

Guest
Sv: Synliga HBK-dekaler. Bra!

Man kan även ringa 0771-141516 och få ägarens namn och uppgifter om bilen direkt av en telefonsvarare.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Synliga HBK-dekaler. Bra!

Vi har dekal och numra på, ifald der er inbrott när vi inta er hemma, kommer grännen med 4 Bouvier des flandres :twitcy:

Tycker det er trevligt, man kan se dekalerne også på andre husbiler :)
 

Farmor Anita

FD HBK Medlem
Inlägg
673
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021
Sv: Synliga HBK-dekaler. Bra!

Vi tycker det är trevligt med nr och dekaler då vi ses på vägar och ställplatser. Dt känns lite lättare att prata när det är folk som är med i samma klubb.
 

Berra

FD HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Sv: Synliga HBK-dekaler. Bra!

I dag var där en bil i Ängelholm på ställplatsen.HBKare trevlig att se er.Det är förslag på en ny ställplats i centrum till nästa år med el och tömning,den som väntat får se.

Berra
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Synliga HBK-dekaler. Bra!

Såg en bil till salu hos Forsbergs i helgen med HBK-loggan i fronten - inget nr dock. Tycker nog att man kan bekväma sig att ta bort dekalerna om man säljer bilen....
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Synliga HBK-dekaler. Bra!

Såg en bil till salu hos Forsbergs i helgen med HBK-loggan i fronten - inget nr dock. Tycker nog att man kan bekväma sig att ta bort dekalerna om man säljer bilen....

Jag tog faktiskt bara bort numret när jag lämnade in vår bil i somras (till Forsbergs också).

Jag såg det som att om den lämnas kvar, fungerar den nog som reklam för klubben till den nya ägaren. Men troligast är att de tar bort märket när de gör i ordning den för leverans.

Nu var det inte vår bil du såg, eftersom den skulle levereras till den nye ägaren 18 september (de har en stor TV-skärm med vilka bilar som skall levereras och när). :p

//Stefan
 
Senast redigerad av en moderator:

Elson

HBK Medlem
Inlägg
498
Kommun
Huskvarna
HBK-Nr
2582
Medlemskap
2024
Sv: Synliga HBK-dekaler. Bra!

Det står en husbil till salu hos Bengt i Örkelljunga med både logga och nummer
Kanske man automatiskt blir medlem om man köper den
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: Synliga HBK-dekaler. Bra!

Hej jag har en fundering. Jag ock hustrun var ut ock fricampade i helgen såg då några
husbilar med dekaler ock även nr så när vi kom hem ville jag se vem det var jag mötte
så jag gick ut på hemsidan för att se på medlemsnumret men kunde inte se det.
min fundering är hur gör man för att se det.
Markko :cat:
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Synliga HBK-dekaler. Bra!

Medlemslista och sedan avanserad sökning och där klickar du i nr o sen ska det dyka upp.
 
Toppen