Livibil
HBK Medlem
När jag skulle sälja husbilen för 3 år sedan råkade jag riktigt illa ut. Igår fick jag ännu en gång adresserad reklam från det företaget.
Skickade då ett mail dit: ”Utifrån min erfarenhet av er verksamhet kommer jag aldrig någonsin att anlita er igen. Hellre skulle jag skänka bort min husbil till någon. Därför är er adresserade reklam till mig onödig och ytterst oönskad. Jag kräver att ni ser till att ta bort mig ur era system.”
Fick följande svar: ”Vi vet att du är inte nöjd med oss Siv men … Xxxxxxxx har utvecklats enormt mycket sedan du hade din bil hos oss. Det är tråkigt att du inte lämnar lite utrymme för den utveckling.
Man ska inte var rädd att prova nya saker och misslyckas för det är då vi lär oss mest. Det gjorde vi med dig.
Enormt mycket faktiskt och det är vi tacksam för. Tråkigt bara att du inte har lite förståelse för detta...
Läs gärna en liten artikel i Namngiven Tidning om företaget.
Ett misslyckande är ingen katastrof. Vi behöver misslyckas för att utvecklas, pröva nya vägar och hitta oväntade lösningar. Men det krävs mod för att våga misslyckas. (och förlåtelse)”
Så syniskt ser alltså den typen av företag på oss kunder. Vi ska bekosta deras lärande!
Skickade då ett mail dit: ”Utifrån min erfarenhet av er verksamhet kommer jag aldrig någonsin att anlita er igen. Hellre skulle jag skänka bort min husbil till någon. Därför är er adresserade reklam till mig onödig och ytterst oönskad. Jag kräver att ni ser till att ta bort mig ur era system.”
Fick följande svar: ”Vi vet att du är inte nöjd med oss Siv men … Xxxxxxxx har utvecklats enormt mycket sedan du hade din bil hos oss. Det är tråkigt att du inte lämnar lite utrymme för den utveckling.
Man ska inte var rädd att prova nya saker och misslyckas för det är då vi lär oss mest. Det gjorde vi med dig.
Enormt mycket faktiskt och det är vi tacksam för. Tråkigt bara att du inte har lite förståelse för detta...
Läs gärna en liten artikel i Namngiven Tidning om företaget.
Ett misslyckande är ingen katastrof. Vi behöver misslyckas för att utvecklas, pröva nya vägar och hitta oväntade lösningar. Men det krävs mod för att våga misslyckas. (och förlåtelse)”
Så syniskt ser alltså den typen av företag på oss kunder. Vi ska bekosta deras lärande!
Senast ändrad: