• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sygic gratis prövning

F

F.d. 53081

Guest
Har laddat ner en gratisapp från google Play men det fungerar inte. Hur gör man?

F

F.d. 53081

Guest
Sv: Sygic gratis prövning

Jag har som sagt laddat ner en gratisapp från Google Play. Är det den som är gratis i 14 dar. Eller ska man köpa kartan och pröva för att sedan lämna tillbaka inom 14 dar? Hur som helst så får jag inte gratisappen att funka.
När jag startar Sygic får jag upp 3 alternativ. Köpa Sygic, hantera kartor och hantera röster. Längs ner på sidan står aktivera. Trycker jag på den ska jag skriva in en produktkod.Hur gör jag?

F

F.d. 53081

Guest

Strax efter mitt förra inlägg startade jag om mobilen och då gick det att ladda ner en karta. Nu verkar det fungera.

F

F.d. 53081

Guest

Nu har jag fått igång Sygic.
Men jag lyckas inte importera POI.
Knarrevik skriver om SygicAURAmapinstall.
Var hittar man den?

F

F.d. 52943

Guest

Om jag minns rätt importerade jag hbksv.rupi samt hbksv.bmp till mappen Sygic - Maps - Import. Tror att jag fick skapa mappen import under maps - fanns nog inte från början.
Det fanns ingen Auramapp i min version - jag letade också efter den men provade mig sedan fram.

F

F.d. 53081

Guest

Kan det vara så att man inte får Aura import i gratisversionen?

F

F.d. 55554

Guest

I v 12 finns den inte, skapa en map som heter "import" i mappen Maps.

F

F.d. 53081

Guest

Nu fick jag till det. Tack för hjälpen. Idag ska jag prova den efter vägen.
Men det jag sett av den hitills verkar väldigt bra.

F

F.d. 52943

Guest

Har testat Sygic under några dagar på vägen. Utmärkt som navigator om man lägger in en delsträcka i taget, när man kör. Däremot är min Garmin 1490 överlägsen när det gäller att planera och lägga in rutter. Garmin i kombination med dator (Mapsource eller nyare Basecamp) är outstanding än så länge.
Men jag gillar den den stora skärmen - kör Sygic på Androidplatta och att ha tillgång till nätet hela tiden utan att behöva plocka fram datorn och koppla upp sig.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det går utmärkt att lägga in "waypoints" för att skapa rutter även i Sygic efter lite övning!

Allra enklast går det i iGO Primo som tyvärr inte finns till Android ännu.

F

F.d. 52943

Guest

Får väl öva lite mera.
Jag tyckte mig förstå att man bara kunde ändra/flytta/ta bort waypoints som var rubricerade som "viktiga punkter" eller nåt liknande. De waypoints jag lade in var inte flyttbara så vitt jag kunde se.

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Jag har inte hittat någonstans hur/att man kan lägga upp rutter och sedan spara dessa för senare användning.
Däremot finns det info hur man navigerar en sparad rutt.
:confused::confused:
Mkt dåliga instruktioner för Sygic vilket är synd.
//W

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Lite svårt att beskriva hur man skapar rutter och hur man sparar dem men här är ett försök:

photo-712632.jpg
photo-715724.jpg
photo-719057.jpg

Jag har först angett slutmålet och därefter lagt in delmål för att sedan spara rutten för framtida behov.

F

F.d. 53081

Guest

Nu har jag prövat att köra med Sygic. Fungerar bra tycker jag. Sen har jag försökt lägga in rutter till Italien, Kroatien osv. Då får jag till svar: Kan inte beräkna resväg. Gräns för vägar nådd. 4. Vad kan det bero på? Räcker inte minnet? Eller är det nått annat fel?

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Den räknar alltid rutten från din nuvarande position, och det blir väl för mycket för att den skall klara av det. Jag har samma problem.
Men----Jag skall försöka med att stänga av GPS:en och ange startpunkter för varje etapp och se om det fungerar.
Ett problem är att man inte kan ange startpunkt som koordinater. Jag har iallafall inte hittat det. Svagt tycker jag.
//W

F

F.d. 53081

Guest

Jag hade ställt in, unvik betalvägar. Då blev det antagligen för mycket för mobilen. När jag tog bort, undvik bet. fungerade det ända till Kroatien. Vill man undvika bet. vägar till Kroatien får man väl ställa in det när man är i södra Tyskland.

Toppen