• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

sygic eller co pilot

B

Bengt & Gunni

Guest
Tänkte prova att navigera med min Samsung note 10.1.Har laddat ned sygik provversion i 7 dag och co pilot gratisversion.Tycker att sygic är svårare att lägga in adresser på, bl.a husnummer kommer ofta upp att dom är utanför intervallen.Lite svårt att jämföra i övrigt eftersom gratisappen i co pilot saknar en del av funktionerna i betalversionen.Mitt första intryck är att co pilot är enklare att använda spec.lägga in adresser.Nån som vet om man bör avinstallera gratisversionen av co pilot innan man laddar hem betalappen.Kanske finns nån som har erfarenhet av båda och har synpunkter.

//Bengt

Hobbyloj

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
945
Medlemskap
2025
Sv: sygic eller co pilot

Tänkte prova att navigera med min Samsung note 10.1.Har laddat ned sygik provversion i 7 dag och co pilot gratisversion.Tycker att sygic är svårare att lägga in adresser på, bl.a husnummer kommer ofta upp att dom är utanför intervallen.Lite svårt att jämföra i övrigt eftersom gratisappen i co pilot saknar en del av funktionerna i betalversionen.Mitt första intryck är att co pilot är enklare att använda spec.lägga in adresser.Nån som vet om man bör avinstallera gratisversionen av co pilot innan man laddar hem betalappen.Kanske finns nån som har erfarenhet av båda och har synpunkter.

//Bengt

Hej Bengt
Jag installerade gratis versionen av co pilot. Provade någon vecka. Installerade sedan betalversionen. Gick bra att ha båda, men fanns ju ingen anledning så jag av installerade gratis versionen.
Har använt Navigon i smartphonen tidigare, men den var inte kompatibel med min Nexus 7.

MVH / Lars-Olof

B

Bengt & Gunni

Guest

Tack för svaret.Är du nöjd med din nexus 7?Har funderat på att köpa en,tycker att storleken borde vara perfekt som navigator.Har sett att den får bra omdömen i tester och priset ligger ju bra till också.

// Bengt

F

F.d. 25525

Guest

Tänkte prova att navigera med min Samsung note 10.1.Har laddat ned sygik provversion i 7 dag och co pilot gratisversion
//Bengt

Jag har installerat båda i min Samsung 10.1. De är ju överkomliga i pris.
Så kan man prova dem under en längre tid i skarp läge. De har båda fördelar och nackdelar. Lycka till.

Hobbyloj

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
945
Medlemskap
2025

Tack för svaret.Är du nöjd med din nexus 7?Har funderat på att köpa en,tycker att storleken borde vara perfekt som navigator.Har sett att den får bra omdömen i tester och priset ligger ju bra till också.

// Bengt

Mycket nöjd med min Nexus 7. Kollade flera testutlåtande före köp och det gjorde valet lätt.
Köpte till fodral från Teknikmagasinet (iZound Nexus 7 Stand-case 249:- ) och bilhållare för surfplata från Jula (art.nr 934-348. 199:).
Använder plattan till det mesta. Nu ex.vis.

//LOJ

B

Bengt & Gunni

Guest

Var nyss inne o kollade på en Nexus 7.Gillade det mesta på den,men tyckte att ljudet var lite svagt i Google maps.Kanske svårt att få en bra test på detta i butiken.Kanske kan ljudet variera på olika gps appar.Vad är ditt intryck av ljudet vid användning i husbilen?Vill ha bra ljud eftersom man ju hör sämre med tilltagande ålder.
//Bengt

Hobbyloj

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
945
Medlemskap
2025

Var nyss inne o kollade på en Nexus 7.Gillade det mesta på den,men tyckte att ljudet var lite svagt i Google maps.Kanske svårt att få en bra test på detta i butiken.Kanske kan ljudet variera på olika gps appar.Vad är ditt intryck av ljudet vid användning i husbilen?Vill ha bra ljud eftersom man ju hör sämre med tilltagande ålder.
//Bengt

Ljudstyrkan kan variera med olika appar. Jag ansluter en separat liten högtalare som riktas framåt och det fungerar bra för mig.

//LOJ

B

Bengt & Gunni

Guest

Separat högtalare hade jag inte tänkt på,men det måste ju förbättra ljudet avsevärt.Det får nog bli en Nexus 7 med separat högtalare.Tack för synpunkterna.

// Bengt

F

F.d. 29882

Guest

//Bengt

Hej!
Jag undrar var hittade du prov ex av co pilot,jag har inte lyckats hitta den:confused:

MVH//Jocko

Toppen