• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sygic, Bluetooth och inkommande telsamtal.

F

F.d. 52943

Guest
Provar Sygic på Androidmobil med ljud över Bluetooth till bilens handsfree. Om det kommer inkommande telefonsamtal till Androiden kraschar det - blir bara oljud i högtalarna. Någon som hittat fungerande inställningar?
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Rundgång?? Stäng av telefonens ljud i inställningarna för Bluetooth.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Att Android kraschar eller blir oljud i högtalarna är två helt skilda saker!
 
F

F.d. 52943

Guest
Har inte hunnit testa om det funkar att stänga av ljudet i telefonens högtalare - kanske styr den volymen ockå ljudet till bluetooth?
Det är inte Android som kraschar - bara ljudåtergivningen.via bluetooth. Uttryckte
mig kanske otydligt...
 
F

F.d. 52943

Guest
Har testat de olika inställningsmöjligheter jag hittat utan framgång. Är tvungen att stänga av allt ljud från Sygic och köra med bara bilden.
Får väl vänja mig vid att titta på telefonen allt som oftast.
 
R

RobbeS

Guest
Det bästa är alltid att köra telefonens bluetooth rakt in i ett par lurar istället för att ta omvägen via olika appar typ Sygic. ”Less is more” som dom säger på ett stort multinationellt bolag.
 
F

F.d. 52943

Guest
Nu var problemet inte att få telefonljud via bilens bluetooth, utan ett behov att använda Sygic som navigationsprogram i mobilen, och samtidigt kunna ta emot telefonsamtal via bilens handsfree.
När mobilen kopplas upp till handsfree/blutooth verkar Sygics navigationsanvisningar (som automatiskt kommer via mobiens bluetooth - verkar inte gå att styra om till mobilens högtalare) krocka med inkommande telefonsamtal ljudkrasch som följd.
 
Toppen